Bukefalos 28 år!

Somna in själv

Jag hade ett varmblod som dog i hagen när han var 26 år. Hade varit pigg kvällen innan och sprungit med kompisarna i hagen. På morgonen fattades han i flocken och hittades liggande död i hagen.
Det enda jag märkt dagarna innan var att min andra häst var mer beskyddande och ville hela tiden vara mellan honom och de andra hästarna, undrar om hästar känner på sig när inte allt kanske är helt okej, dessa hästar var riktigt tajta tillsammans, lite av själsfränder.
 
Min ena ponny dog på natten mellan julafton och juldagen förra året. Så visst händer det. Kompisens ponny hittades död i hagen endast 4 år gammal och en ponny på min förra ridskola dog under en hubertusjakt. Händer ju även på tv tänker på tex. Hickstead
 
Jag kände en shettis, Pickolina, som dog i boxen, 36 år gammal på nyårsnatten 99-00.
Hon var förkyld, så förmodligen blev det för tungt för hennes hjärta.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 326
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 713
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 467
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Jag har en Papillon tik på snart 12 år, hon har haft en del otur och behövt opereras 5ggr. Vi har verkligen gjort allt för henne, hennes...
Svar
17
· Visningar
2 069
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp