Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ni en aning om varför N inte sover som han ska? Är han pigg och vaken eller ledsen? Jobbigt oavsett vilket förstås![]()
Nu får du ta och hejda dig lite =)
Det enda som har förordats är att om barnet vaknar och är tokledsen men lugnar sig snabbt om han får sova bredvid föräldern så är det rätt tydligt att han just nu behöver den tryggheten? Det har egentligen inget med hel samsovning att göra tycker jag.
Min dotter är trygg i sin säng, men under faser har hon behövt mer. Det handlar verkligen inte om att slå sig för bröstet från min sida.
Tror du inte också att det blir en vana? Att man skriker till på natten och sen får ligga med mamma och pappa (som inte kan sova). Det måste ju vara ett beteende som går att ändra på. Eller har jag helt fel?
Tror du inte också att det blir en vana? Att man skriker till på natten och sen får ligga med mamma och pappa (som inte kan sova). Det måste ju vara ett beteende som går att ändra på. Eller har jag helt fel?
Mvh Miks
Det där tycker jag låter lite som den "gammeldagsa" inställningen "ta inte upp barnet när han skriker, han blir bara bortskämd om han lär sig att han direkt blir tröstad."
Saken är ju den att barnet har inget annan uttrycksmöjlighet än att skrika och gråta om den blir ledsen och behöver tanka trygghet. Det är ju inte heller ett problem för barnet att inte mamma och pappa får sova, barnet vill och behöver få sina behov tillgodosedda.
Jag tror inte att det handlar om vana, däremot tror jag att barnet blir tryggare av vetskapen att föräldrarna finns där och att barnet får tanka trygghet. Och det kan i sin tur få positiva effekter som förhoppningsvis leder till att barnet så småningom känner sig tryggare i sin egen säng.
Det fins få tonåringar som regelbundet sover i föräldrarnas säng så tryggheten kommer för eller senare att infinna sig.![]()
Sover N en eller två ggr om dagen nu? Han borde sova bättre på natten med mindre sovpass på dagen kan man tycka![]()
Vet att det där var till Cala, men du slog huvudet mitt på spiken där. Hur fasen ändrar man den vanan? Det är ju helt klart en dålig vana eftersom han vaknar ungefär samma tid varje natt. Dessutom sover han inte speciellt gott mellan oss heller, han vrider och vänder sig och skriker till, till och från hela natten.
Det där tycker jag låter lite som den "gammeldagsa" inställningen "ta inte upp barnet när han skriker, han blir bara bortskämd om han lär sig att han direkt blir tröstad."