Bukefalos 28 år!

Sorgmanteltetran blir mörk

Ciindy

Trådstartare
Vi köpte 6 st sorgmanteltetror i fredags, och så var dom nästan genomskinliga men redan efter 2 dagar i vårat akvarium hade fenorna blivit svarta och hela fisken mer färgglad, vad beror det på? :p

Har vi några fiskexperter här?

Såg ut ungefär såhär när dom kom, fast ännu ljusare:
tm425.jpg


Nu ser dom ut såhär och kanske till och med mörkare?
sorgmanteltetra.jpg
 
Sv: Sorgmanteltetran blir mörk

Färg på fisk är som sagt humörstyrt, och blir man dessutom uppfångad i påse så blir man blek och tråkig. När man kommer till rätta och börjar trivas så blir man snygg. :-)
 
Sv: Sorgmanteltetran blir mörk

Fiskar bleknar när de är stressade och rädda... (och mörknar därmed när det går över ;))
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 744
Senast: Lhas
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 188
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 202
Senast: Bapelsin
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 002
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp