Sork hål!!

M

maskros17

Vet inte riktigt vilket forum det här passar i men jag prövar här :confused: . Vi har fått sorkar i hagen som är vår sen sommar hage. Det blir fler och fler hål i marken :mad: . Är det någon som har en ide om hur vi skulle kunna få bort dessa inkräktare så att vi kan använda den underbara mycket omtyckta hage ( hästarna älskar den) fram till vintern? Blir mycket tacksam för förslag :bow: :bow: .

Sv: Sorkhål!!

Hoppsan! Ja det är ju inte giftigt för hästarna så det är helt klart värt att pröva. Och skulle det inte vara nog så lockar det kanske till sig katterna som kan dom sorkar som inte sticker. Tack för tipset!! Vi känner oss annars ganska maktlösa.

Låter som en bra idé! Tack för tipset. Ska prova själva i gräsmattan *hatar sorkar i gräsmattan*

Till både maskros17 och Francess:
Kul att vara till hjälp. Skriv gärna och berätta hur det gick!

/Soapbubble

Till Soapbubble, det har inte blivit flera sorkhål så vi har inte provat tipset. Vet inte om sorkarna inte gillade hagen men det är vi bara glada för :banana: . Men nu vet vi i alla fall vad vi kan pröva om dom skulle komma tillbaka. :bow:

Samma som maskros17: hålen ramlade ihop och blev platta och det kom inga fler. Vet inte om katterna hjälp till? Men sorken/arna har i alla fall flyttat nån annanstans utan vår insats! Den här gången i alla fall....

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 514
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 447
Senast: Lavinia
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 626
Senast: ildiko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 864

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka