Sov gott Jina!! Tack för alla år!!

domino

Trådstartare
Klockan 19:00 ikväll somnar Jina för gott... :cry: :( :cry:
Hon är 12 år och vi, familjen skaffade henne som valp när jag och brorsan var 15 år. Har träffat henne sedan hon var någon dag gammal :love:

Hon började ställas ut som ung och det började bra, hon blev 1:a resp. 2:a på de två utställningar som hanns med innan mamma bröt benet som hon aldrig blir bra i..
Jina ÄLSKAR att åka bil och bada. Har aldrig sett ett djur ha sådan lycka som hon har när hon får göra det. Och bil åkte hon så gott som varje dag tidigare.

Hon är frisk och glad fortfarande men hennes bakdel orkar inte längre. Hon snubblar mycket, vinglar och kan falla omkull för hon blivit så svag, orkar inte gå längre än till hon gjort ifrån sig längre så mamma och pappa har tagit beslutet att låta henne få somna in innan det blir värre och hon får ont av det.
Hon har överlevt alla sina syskon och tom uppfödarna. Uppfödarna var nära vänner till mina föräldrar, mannen var pappas arbetsgivare, han dog i cancer nu i våras. Kvinnan dog av hjärtattack sommaren 97.

jinajuni004.jpg

jinajuni008.jpg

jinajuni019.jpg

jinajuni020.jpg

:love: :love: :love:

R.I.P Brännäsets Jina

Senast ändrad:
Sv: Sov gott Jina!! Tack för alla år!!

Åhh... jag får tårar i ögonen när jag ser henne. :cry: Hon ser precis ut som min vovve som jag tog bort förra sommaren 13 1/2 år med samma problem som er vovve.
Tröstkramar från mig.

Många STORA tröstkramar till dig! Ni gör helt rätt,även om det inte känns så nu!

Gick igenom samma sak som du förra veckan, man gör så rätt och ändå gör det så ont!
Massor med kramar från mig!

Tack allihop för er omtanke!

Klart man gör rätt men det känns ändå så jobbigt. Det är ju en del av ens liv som bara försvinner... :(

Jag är också "nära" att ta beslutet med min gammeltik...hon fyllde 14 i början av augusti men är peppar peppar ganska pigg fortfarande, bakdelen tar det ju på större hundar om inget annat tagit dom innan....min kan fortfarande springa och vill t om leka nångång om dagen, men kommer de andra o springer på henne så ramlar hon ju....så länge hon är pigg i ögat och fö frisk får hon leva....men jag inser ju att det inte håller för evigt och är beredd och har varit det i ett par år iallfall nu......pussa Jina från oss också ..... :love:

Att göra det rätta är minsann inte alltid så lätt, men se det som att ni gör henne en sista tjänst, hon slipper ha ont.
Jag tycker ni gör helt rätt och önskar att fler hundägare kunde vara lika förnuftiga som ni.
Men som sagt, lätt är det definitivt inte.
Massor av tröstkramar!

Ja man får tänka på hundens bästa, de ska absolut inte behöva få lida pga av ens egna känslor..

Nu sover hon och igår när jag slutade jobba och åkte hem bara släppte det. Fick tom stanna på vägen för att jag inte kunde se något för tårarna som bara forsade :(

Sovit som en stock har jag gjort inatt iaf, men det känns tomt i mig idag när jag vet att hon inte finns längre och jag aldrig kommer få se henne igen..

Hoppas det går bra med din gammeltik och att hon är pigg och fräsch ett bra tag till! :love:

domino skrev:
Sovit som en stock har jag gjort inatt iaf, men det känns tomt i mig idag när jag vet att hon inte finns längre och jag aldrig kommer få se henne igen..

Den där känslan av tomhet man har är jobbig.För inget är som vanligt t.ex. någon som möter en vid dörren när man kommer eller någon som väntar på att man ska gå och lägga sej, för att sen själv vräka ut sej över hela sängen.

Jag hatar avsked.

*kram*

Känner igen den känslan. Usch att bara komma hem till föräldrarna och hon inte kommer och möter i dörren, inte vill vara med, inte lägga huvudet i famnen, ingen att prata hemlisar med (hon älskade det, när man viskade till henne :love: )... :(

Men tiden läker ju såren heter det...

Var en av de finaste shäffrar jag har sett iallafall.
Väldigt uttrycksfullt huvud och ser verkligen värdigt kvinnlig ut!

RIP

kakelfrugan skrev:
Var en av de finaste shäffrar jag har sett iallafall.
Väldigt uttrycksfullt huvud och ser verkligen värdigt kvinnlig ut!

RIP
Tack! Det var fint skrivet! :love: :cry:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 560
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Hur hanterar man egentligen när hela ens liv börjar ställas på kant ? Livet började bli allt mer likt kaos i samband med att min pappa...
Svar
2
· Visningar
1 096
Övr. Hund På söndag för exakt fem år sedan bilade jag och familjen ner för att hämta hem min alldeles första egna vovve, en liten bulleherre vid...
Svar
3
· Visningar
1 286
Senast: Jenka
·
Övr. Katt Vår familj har sorg. Vår älskade lilla halta vildkatt har gått över regnbågsbron. :cry: Jag vet inte hur många som minns honom, skrev en...
Svar
7
· Visningar
1 453
Senast: Prosit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka