Bukefalos 28 år!

Sov gott, min lilla Pärla

S

salander

Jag hittade dig ikväll, ihjälbiten, kanske av en mink, som tydligen hade tagit sig in till dig genom att klösa/bita bort en del av dörrkarmen och klämma sig in genom dörrspringan till ert hus.
Din vän klarade sig oskadd, men är chockad. Kanske försökte du försvara henne. Du var alltid minst och argast av er två.
Jag hoppas att du får det bra dit du kommer. Din stora vän kommer att sakna dig. Och jag med.

IMG_0744-1.jpg

IMG_0414.jpg

IMG_0586.jpg
 
Sv: Sov gott, min lilla Pärla

Tack båda för omtanken. Vi har nyss begravt Pärla. Jag satte en liten sammetsscarf runt hennes trasiga nacke, så att hon såg hel och fin ut igen. Och jag och barnet har varit vid Haväng och plockat strandstenar till hennes grav.
 
Sv: Sov gott, min lilla Pärla

Tack båda för omtanken. Vi har nyss begravt Pärla. Jag satte en liten sammetsscarf runt hennes trasiga nacke, så att hon såg hel och fin ut igen. Och jag och barnet har varit vid Haväng och plockat strandstenar till hennes grav.

Vad hemskt det låter. Måste ha varit obehagligt att se.

Vad fint ni har gjort för Pärla!
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 927
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
867
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 222
Senast: Anders
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 634
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Klädsel vid bröllopskörning

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp