Bukefalos 28 år!

Sova med varandra !!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sova med varandra !!

Såg inte ditt inlägg innan jag skrev mitt, men jag håller med!!!
 
Sv: Sova med varandra !!

Jag har ingen aning om hur din dotter är. Jag sov över hos min pojkvän efter ungefär två månader första gången. För oss handlar det om närhet, inte om sex. Det känns tryggt att sova brevid honom helt enkelt. Vi har varit tillsammans i ett drygt halvår och fortfarande inte legat med varann.

Håller med Wassego, bara för att man INTE sover tillsammans betyder det inte att man INTE har sex. Bara för att man sover tillsammans betyder det inte att man har sex.

Kanske bör tilläggas att jag är 17 år gammal, likaså min pojkvän.
 
Sv: Sova med varandra !!

Håller med. Bara för att man sover i säng tar alla för givet att man har sex. :confused:
 
Sv: Sova med varandra !!

Jag fick sova hos mina dåvarande pojkvänner i den åldern, och var väl 13 när jag sov över hos pojkvännen första gången.
Jag tror inte på för förbud i princip i huvud taget i uppfostran. Det löser sällan problem, snarare skapar dem.
Se till att ha en bra äkta relation till din dotter istället! Det lönar sig i längden jag lovar!

Däremot kan du ju prata med henne innan, utan att vara alltför påträngande eller predikande, men säga att du tycker det är jobbigt och att du vill att hon skyddar sig.
Det är bättre att se till hon skaffar p-piller, man kan ju använda kondom också. Annars blir det lätt att man "glömmer" den där kondomen :smirk: Bättre än att hon blir gravid,,.
Dessutom kan du ju fråga om de tänkt ha sex, och om hon verkligen är säker på att hon vill det isåfall. Annars kan det ju va skönt att ha ett "förbud" att sova över från föräldrarna att skylla på, om det är så hon känner :smirk:
Dessutom behöver man ju inte ha sex bara för att man sover över, killar är inte dåliga på att ta nej i såna fall, om det är det du är rädd för.
 
Sv: Sova med varandra !!

Först och främst tycker jag att det är bra att vänta tills man är byxmyndig.

Sedan, om du vill tillåta dem att sova hos varandra, så se till att de både Kan och Använder kondomer. Köp in ett 100-pack till dem så har du ditt på det torra i någon månad framöver :angel:
 
Sv: Sova med varandra !!

!!! - Jag tycker inte att hon ska börja peta i sig p-piller än. Hormonbehandling är inte eså väldans rolig, och dessutom är hon väldigt ung.
Men du kan ju alltid överösa henne med kondomer ;)
Har du träffat grabben och gillar han så tycker jag att det är ok, men ha ett seriöst snack med tjejen innan.
 
Sv: Sova med varandra !!

Gå till gyn,skaffa p-piller och kondomer åt tjejen.
Hade själv en gräns när jag var i den åldern som mina barn också får följa, för med facit i hand så var den bra.-Ingen kille sover över hemma innan ni varit tillsammans i 3 månader sa min mor och precicerade varför. Eftersom förhållanden ofta inte varar så länge i den åldern så ville hon inte möta nya killar i köket allt för ofta,och när hon gjorde det så var de ju inga främlingar längre efter 3 månader. Sex kan man ha på en skoltoalett om man vill så det var inte därför vi hade/har denna regel. Men nog bör tjejen ha fyllt 15 innan detta tillåts.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 223
Senast: Anders
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 638
Senast: Imna
·
Kropp & Själ (det har tagit mig ex antal timmar att våga/orka skriva det här så snälla, var snäll med mig) Jag mår inte så bra just nu så om något...
Svar
1
· Visningar
921
Senast: mandalaki
·
Relationer Jag vet inte ens hur jag ska börja, jag är så fruktansvärt trött/irriterad/ledsen. Samtidigt som jag känner att jag kanske överreagerar...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
45 304
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp