Sova utomhus (utbruten från Dejtingtråden 31)

Inte behöver en klättra ner för det. Lämpligt att under rekognosceringen i dagsljus också hitta en lämplig toagren (alltså en med fritt fall under som är skön att sitta på). Och jag har faktiskt bara ett täcke om det inte blir under -10, men det är ett riktigt varmt täcke. Däremot är hängmattan lite pesky. Blir bättre när jag byggt min plattform. Då kan en ju till och med sätta upp en skärm för pryda gäster :p
Om du gillar hängmatta frånsett att du inte kan ligga på sidan bekvämt så kan du kolla in hängmatta för vandring, se tex den i länken nedan. Nu ska dessa användas med ett bra liggunderlag (uppblåsbar). Ska vara mkt bekväma och gå att ligga på sidan. Bara något att överväga. De bra är ganska dyra, med tarp har de samma funktion som tält så i den synvinkeln är de jämförbara med tält. Det finns såklart biligare än den i länken nedan, tex på outnorth eller ev xxl.

https://www.amokequipment.se/products/draumr-hammock

Om du gillar hängmatta frånsett att du inte kan ligga på sidan bekvämt så kan du kolla in hängmatta för vandring, se tex den i länken nedan. Nu ska dessa användas med ett bra liggunderlag (uppblåsbar). Ska vara mkt bekväma och gå att ligga på sidan. Bara något att överväga. De bra är ganska dyra, med tarp har de samma funktion som tält så i den synvinkeln är de jämförbara med tält. Det finns såklart biligare än den i länken nedan, tex på outnorth eller ev xxl.

https://www.amokequipment.se/products/draumr-hammock
Tack för tipset men jag föredrar att bygga en plattform. Har ett favoritträd utpekat och en stor mängd brädor hemma, så det ska nog gå fint :)

Jag har sett ut fyra träd på vår mark som jag tänkt bygga en plattform för övernattning på.
Det är mitt inne i det aspsnår som ska få bli kvar, så det kommer inte vara knäpptyst i lövtider.

Tanken är att två ska få plats, insektsnät och fast stege ska finnas.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 866
Senast: malumbub
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 563
Senast: julgrisen
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 372
Senast: Johanna1988
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 516
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur