Sövning av bebis

Låter praktiskt! Jag provade, men det dög tyvärr inte för damen här. Det gjorde å andra sidan inget annat heller, så jag ska prova igen. Vår svårighet verkar vara att slappna av, lyckas man bara med det så somnar hon ganska omgående.

Det är väldigt praktiskt! Attans att det inte fungerade! Så är det för oss också och då hjälper det att liksom "hålla honom ifrån" det han vill pyssla med (om det nu är att vända sig eller som igår, att stoppa den rosa laddningssladden till powerbanken i munnen :angel:). Nu är förvisso vår bebis inte någon som protesterar högljutt utan finner sig i att man tar ifrån honom det han vill pyssla med, skulle han vara en bebis som gråter över det kanske metoden skulle kännas "elak"? Nu sträcker han sig efter saken någon gång, inser att han inte får den och då kommer han till ro, slappnar av och kan somna.
 
Så gör vi också på nätterna när hon vaknar. Brukar funka. Annars flaxar hon så och håller sig vaken 😉

Så är det för oss också! Mannen vill gärna att vi ska introducera att sova i egen säng, men jag är övertygad om att det skulle resultera i sämre sömn för oss alla. Jag hjälper bebis rätt mycket under natten, jag hindrar honom från att rulla över på mage (sidan är ok men lägger han sig på mage vaknar han alltid), jag "håller fast" armarna om han vill fäkta för mycket och märker jag att han blir tjorvig i magen håller jag upp knäna mot magen så att han kan prutta. Allt det här medan han fortfarande sover. Går jag iväg på toa så händer det ofta att jag lämnar en sovande bebis och kommer tillbaks till en vaken, bara för att han lyckas väcka sig själv (vilket aldrig händer när jag ligger bredvid). Sen tycker jag att det är SÅÅÅ mysigt att sova nära och kanske kämpar emot liiiite av den anledningen också.. :angel::p
 
Den hemska perioden är över och bebis har återgått till att vara normalsvår att söva :bow:Dammsuga med bebis i sele och en hand om bakhuvudet var det enda som fungerade några dagar i slutet - och antagligen innan också, men då hade jag inte kommit på det. Det är nu ett väldigt effektivt sätt att få henne att somna, och vi har fläckvis renare än nånsin :p
 
Den hemska perioden är över och bebis har återgått till att vara normalsvår att söva :bow:Dammsuga med bebis i sele och en hand om bakhuvudet var det enda som fungerade några dagar i slutet - och antagligen innan också, men då hade jag inte kommit på det. Det är nu ett väldigt effektivt sätt att få henne att somna, och vi har fläckvis renare än nånsin :p
Det tipset sparar jag! Har idag misslyckats med sele för första gången någonsin O_o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp