Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite? renovering :nailbiting:

Jag ser ett hus som man i stort sett måste renovera från topp till tå = allt från omdränering, byte av fönster och dörrar, tilläggsisolera, renovera skorstensstock och byta värmesystem i... dyyyyrt!
Jag skulle tro att det är bättre att riva och bygga nytt, beroende på var det ligger. Jag kan inget om bostadspriser i den där trakten.

Men jag kanske har vaknat på fel sida idag och bara ser problemen... :angel::o
I nejden här får du inte längre en 70-tals sportstuga om 40 kvadrat på 1000 kvm tomt för de pengarna. Det huset i gott skick skulle säkert gå för 5 miljoner här. Tyvärr. Priserna i Gnesta har gått upp jättemycket senaste tiden. Det där kommer säkert gå upp en del trots priset. Folk tycker det är praktiskt med närhet till Stockholm men ändå på landet.

Jag hoppas verkligen de som köper väljer att renovera och bevara! Huset är helt i min smak (bortsett skicket och den inte så väldigt fantastiska fasaden).

Det är lite halvbökigt att närmaste ort ligger i annat län än huset, för skolgång och ibland vårdkontakter. Men jag är ändå osäker på om det påverkar slutpriset.
 
”Interiörbilder och besiktningsprotokoll kommer att publiceras när huset är tömt och det gått att komma vidare i processen. OBS”

Undra vad det är för process som avses?
Ja men exakt, de flesta hus fotas ju ändå med inredning. Funderar på om det är en dödsbouppteckning som de vill ha klar innan kanske?
 
”Interiörbilder och besiktningsprotokoll kommer att publiceras när huset är tömt och det gått att komma vidare i processen. OBS”

Undra vad det är för process som avses?

Ja men exakt, de flesta hus fotas ju ändå med inredning. Funderar på om det är en dödsbouppteckning som de vill ha klar innan kanske?

Sätter rätt mycket pengar på att Kronkalle är inblandad någonstans. Dödsbon brukar inte ha riktigt så bråttom, arvingarna brukar vilja ha så mycket som möjligt för objektet.

Eller så är det ett dödsbo utan arvingar som ska gå till Arvsfonden (🤬).

Ett tredje alternativ är att polismyndigheten är inblandad och det är sanering som ska utföras :crazy:
 
Hemnet

Den här mäklaren målade upp en väldigt personlig bild av ett ”drömhus”.
Söker man på "Ljusliden" på FB så framgår att någon (några) 2015 avsett att driva något slags museum i den f d biografen och f d IOGT samlingslokalen, och möjligen även bott där samtidigt...
Med nytt tak, ny fasad, dränering och gissningsvis en hel massa kärlek invändigt, skulle det kunna bli en jättespännande bostad! Eller konsertlokal. Eller swingersklubb. Eller inspelningsstudio. Eller nåt annat kul. :)
 
Det är "Stockholmsnära" samt ligger längs en å. Det kommer gå upp i pris. Vet inte hur det ser ut i detaljplanerna men med tanke på tomten kan byggherrar komma på tal och bygga lgh. Men mest troligt går det dyrt oavsett.
Drygt en miljon över utgångspriset landade det på, så du bedömde helt rätt.
 
Det var inte totalt sönderrenoverat men inte var det gjort med varsam hand inte. Plus att jag tror de fått in de flesta nystilarna samt jugend vad gäller möblemanget! :rofl:

Definitivt inte värt prislappen.
Ja en salig blandning mellan stilar. Ganska förvirrande först tills jag kollade planlösningen. Men jag gillar själva konceptet med generationsboende bara att det hade kunnat gjorts med mer finnes.
Vissa detaljer var också intressanta som det färgade fönstret tex
 
Det var inte totalt sönderrenoverat men inte var det gjort med varsam hand inte. Plus att jag tror de fått in de flesta nystilarna samt jugend vad gäller möblemanget! :rofl:

Definitivt inte värt prislappen.
Ja nuvarande inredning var inte...najs. Hade jag haft obegränsat med tid och pengar så hade jag gärna huggit tag i fastigheten. Fanns ju massor med potential till ett personligt boende :)
 
Ja en salig blandning mellan stilar. Ganska förvirrande först tills jag kollade planlösningen. Men jag gillar själva konceptet med generationsboende bara att det hade kunnat gjorts med mer finnes.
Vissa detaljer var också intressanta som det färgade fönstret tex

Alltså... jag har inga problem med att en blandar möbelstilar... så länge allt är pre-1920 och inte någon jävel varit och kladdat på eller lutat av dem :angel: :D

Jag har ju själv allmoge (1800-tal), nyrenässans, nybarock och jugend i salongen! :rofl:
 
Ja en salig blandning mellan stilar. Ganska förvirrande först tills jag kollade planlösningen. Men jag gillar själva konceptet med generationsboende bara att det hade kunnat gjorts med mer finnes.
Vissa detaljer var också intressanta som det färgade fönstret tex
Jag får erkänna att jag är fortfarande förvirrad när de kommer till de sista bilderna samt vissa ytterdörrar. Kan inte riktigt se var på planritning dessa bilder "hör till" :cautious:.

Och nej inte varsamt renoverat. Tänk vad finnt det kunde ha varit, och ja kan bli om man har en hel del pengar över för renovering.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 383
Senast: FrDrake
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 264
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 000
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 543
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp