Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
https://www.fastighetsbyran.com/sv/...m_source=hemnet.se&utm_medium=referral#bilder

Är man knäpp om man typ.. gillar detta? :D

Det röda och randiga går bort mest resten skulle jag nog vilja behålla.. den gröna med medaljonger(?) var riktigt fin.
Nix, jag gillar det också :D vardagsrummet och de gröna medaljongtapeterna är fina! Sen gillar jag den rutiga tapeten i badrummen, onödigt de blandat in den andra... o turkost porslin är ju :love: och kakelugnen :love:
Den gröna strukturväven(?) i hallen är långt ifrån fin dock...

Kort sagt, med lite renovering skulle det bli superfint :)
 
https://www.fastighetsbyran.com/sv/...m_source=hemnet.se&utm_medium=referral#bilder

Är man knäpp om man typ.. gillar detta? :D

Det röda och randiga går bort mest resten skulle jag nog vilja behålla.. den gröna med medaljonger(?) var riktigt fin.
Mönster på mönster är inte min grej, i vissa fall möjligen men inte här. Sen grejer som ska se ut att vara något annat har jag svårt för oavsett ålder. Som plast som ska se ut som trä.
Inte ens bastun såg vettig ut, vad var det för golv där inne och bänkarna såg verkligen inte inbjudande ut 👀
 
https://www.fastighetsbyran.com/sv/...m_source=hemnet.se&utm_medium=referral#bilder

Är man knäpp om man typ.. gillar detta? :D

Det röda och randiga går bort mest resten skulle jag nog vilja behålla.. den gröna med medaljonger(?) var riktigt fin.
Förlåt men det där blev jag deprimerad av. På tok för mörkt och murrigt. Som i en grotta. Sen har jag svårt för långa korridorer med flera rum på rad. Det blir liksom inget flöde i huset utan mer verksamhetskänsla.
 
Förlåt men det där blev jag deprimerad av. På tok för mörkt och murrigt. Som i en grotta. Sen har jag svårt för långa korridorer med flera rum på rad. Det blir liksom inget flöde i huset utan mer verksamhetskänsla.

Instämmer. Min första tanke var att det är bara att riva ut rubbet och börja om från scratch... :nailbiting:
 
WOW :love:

Men vem har klippt in bilder på ett fult Ikea-kök mitt i detta fantastiska hus :cautious::banghead:
Jag vet, det var det jag menade med "åtminstone i 2/3 av fallen" ;)
Häftigt, men jag vet inte riktigt, jag hade nog föredragit lite enklare och ljusare med kalkmålningar.
Ja precis, det är inte min stil alls och inget jag skulle vilja ha hemma, men det är himla fint att se hur välbevarade många av dessa 1800-tals hus är och hur mycket som ändå fått vara kvar under alla dessa år :)

Det är A-listat vilket beskrivs som "Buildings of special architectural or historical interest which are outstanding examples of a particular period, style or building type", och det förvånar mig inte alls. Det innebär dock (med all rätta) många hinder och regler att förhålla sig till om man vill renovera/modernisera på något vis.
 
Det är A-listat vilket beskrivs som "Buildings of special architectural or historical interest which are outstanding examples of a particular period, style or building type", och det förvånar mig inte alls. Det innebär dock (med all rätta) många hinder och regler att förhålla sig till om man vill renovera/modernisera på något vis.
Finns det en närmare beskrivning med vilken stil det är? Nyfiken på om jag gissade rätt.
 
Alltså TITTA på detta fantastiska ställe och alla välbevarade originaldetaljer (nåja, åtminstone i 2/3 av fallen): https://www.rightmove.co.uk/properties/113482004#/?channel=RES_BUY

(det står som sålt men man kan ändå se bilderna som vanligt om man klickar på dem)
😍 Jag flyttar in direkt. Jag har alltid behövt snidade hundar på trappräcket!

Dock ser jag ett visst potentiellt problem med ljusa heltäckningsmattor och en valp som inte är rumsren än 🙃
28232_HA04908_IMG_34_0000.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 412
Senast: FrDrake
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 264
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 001
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 544
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp