Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Byggår på 1950-talet, den standarden (och stambytt 1996 - dvs dags igen inom 5-15 år) och den avgiften (1251 kr/månad)... Varför svarar den aktuella lägenheten med så liten andel av föreningen, för så stor andel av årsavgiften?

Och plötsligt blev det ännu lite märkligare. :cautious:
 
Det blir nog bra! Vattenbrunn finns, och helt utan onödiga moderna bekvämligheter, men det mesta som behövs för att laga mat och sköta hygien finns.
Men finns det en jordkällare? Det är väl möjligtvis det som saknas

Evt kan man komplettera med lite solceller, så att man kan lyssna på radio utan en massa batterier, ladda mobilen, och ha lite belysning, i väntan på ryssarna...
 
Fint och fina fotografier men ... de där smältande glassarna STÖR mig :eek: WHY O_o
http://historiskahem.se/vara-hem/?propertyid=OBJ18440_1634349098
Man ser i bilderna hur glassarna smälter efter hand och jag vrider nästan på mig av bara tanken på hur kladdigt det blir på det fina bordet! :arghh:

Jag har sett mycket som dekorationer men ... kulglass i strut, det var nog första gången.
Ja, jisses..... :crazy: "Här kan man leva livet utan att vara rädd för lite smuts och kladd!" Eller......... O_o Ja, det var SKUMT!
 
Drömmer ni om egen pool?
Lyckas inte få in filmsnutten här.

Då är det bara att sätta igång och gräva.
empty.gif

De två killar i videon bygger en pool runt sitt hus med i princip enbart sina händer och utan någon modern teknik, redskap eller material. De använde pinnar för att gräva och lera från floden i närheten för att göra lerplattor. Det tar de två veckor att bygga en egen pool som inte kostat ett endaste öre men massor av hårt arbete och tålamod. Helt fantastiskt!
Här är en artikel om det:
https://interestingengineering.com/...-swimming-pool-without-using-any-modern-tools

Häftigt, och så fint det blir!

Varför är huset/hyddan så himla låg? Är det vanligt i den regionen? Men jättefin vallgrav/swimmingpool, och tjusigt med bron och gräsmattan. :love:
 

Fler badrum än sovrum (13 mot 8)? O_o:rofl: Det kändes också som att vissa av rummen var ganska små, jämfört mot badrummen. Jag skulle nog hellre haft lite mer utrymme där jag ska sova. :D Fast annars var det faktiskt mysigt för att vara ett nybygge. Det är lite synd att folk inte vågar bygga nytt i liknande stil här i Sverige. Jag gillar mer den där ombonade stilen som annars bara finns i äldre hus.
 
Byggår på 1950-talet, den standarden (och stambytt 1996 - dvs dags igen inom 5-15 år) och den avgiften (1251 kr/månad)... Varför svarar den aktuella lägenheten med så liten andel av föreningen, för så stor andel av årsavgiften?
den har uteplats (därav större andel av årsavgiften). Varför skulle de behöva göra stambyte om -15 år?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 516
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 276
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 007
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 558
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp