Spännande och intressanta hus till salu, del 2

Åh herregud vad fult! Det känns lite som att mäklaren är av den åsikten också, för en så kort beskrivning har jag nog aldrig aldrig sett. Hen var väl mållös efter att ha varit där :laugh:
Alltså, jag älskar den där lägenheten på något vis :rofl: Jag försöker förstå hur man tänkt när man valt den stilen, och det går inte! Sedan blir jag också fundersam kring tapeten i det gröna sovrummet (med blå madrass i sängen), den vägg som sängen inte står mot, den ser så konstig ut!
 
Alltså, jag älskar den där lägenheten på något vis :rofl: Jag försöker förstå hur man tänkt när man valt den stilen, och det går inte! Sedan blir jag också fundersam kring tapeten i det gröna sovrummet (med blå madrass i sängen), den vägg som sängen inte står mot, den ser så konstig ut!
För mig var det det spygröna köket med den fjärilsmönstrade duken, de blommiga stolarna, den randiga mattan, den rutiga mattan och plastblommorna i taket som verkligen fick mig att fundera. Och just det, sen ser det ut som att de försökt klä ut spotlightsen i den ena lampan till, eh, bin? O_o:laugh:
 
För mig var det det spygröna köket med den fjärilsmönstrade duken, de blommiga stolarna, den randiga mattan, den rutiga mattan och plastblommorna i taket som verkligen fick mig att fundera. Och just det, sen ser det ut som att de försökt klä ut spotlightsen i den ena lampan till, eh, bin? O_o:laugh:
Hittade ni en ritning? Jag såg ingen.
 
Undrar varför det är vatten i poolen? Går väl inte att använda så här års såg inte så fräsch ut heller :(
Mina föräldrar tömmer aldrig deras pool, lite tömmer dom men inte mkt. Nu är mina föräldras pool i mosaik, större än denna och helt nedsänkt i marken. Tömmer man vattnet riskerar man att marken runtomkring förstör polen när marken fryser och expanderar och då trycker på poolens väggar. Vattnet ska hålla tillbaka detta. Nu vet jag visserligen att den kommunala poolen i området de bor i töms helt men där är det asfalt/gjutet runt poolen så antar att det påverkar. Sen har mina föräldrar såklart på vinterpooltäcket under vintern.
 
Senast ändrad:
Barn och vilda djur (och förrymda tama djur) kan komma in på din tomt, och du vill ändå ha poolskydd om du har pool.

Det är liksom en ickefråga för oss poolägare tycker jag, självklart täcker jag min pool när jag inte aktivt använder den. Det håller den dessutom renare.
Men sätter du på pooltäcke varje dag under sommaren? Under sommaren är mina föräldrars pool öppen om de inte är bortresta (eller om det är dåligt väder flera dagari rad). Dom har dock staket runt trädgården, men mellan staketet och poolen är det mellan 40 och 100 meter.
 
Men sätter du på pooltäcke varje dag under sommaren? Under sommaren är mina föräldrars pool öppen om de inte är bortresta (eller om det är dåligt väder flera dagari rad). Dom har dock staket runt trädgården, men mellan staketet och poolen är det mellan 40 och 100 meter.
Givetvis! Herregud, jag har flera barnfamiljer som grannar.

Jag lämnar aldrig poolen öppen om jag inte aktivt är där och bevakar. En öppen pool samlar dessutom smuts och kyls ned. Stängd behåller den värmen bättre och skrufs kan inte blåsa in i den.

Jag vill inte heller att katterna eller fåglar etc ska dricka klorvatten.
 
Men sätter du på pooltäcke varje dag under sommaren? Under sommaren är mina föräldrars pool öppen om de inte är bortresta (eller om det är dåligt väder flera dagari rad). Dom har dock staket runt trädgården, men mellan staketet och poolen är det mellan 40 och 100 meter.
Ja. Nu har inte jag pool men min syster har och där lägger vi på pooltäcket när det är färdigbadat för dagen eller iaf för ett antal timmar där ingen kommer att vara vid poolen och ha uppsikt.
 
Men sätter du på pooltäcke varje dag under sommaren? Under sommaren är mina föräldrars pool öppen om de inte är bortresta (eller om det är dåligt väder flera dagari rad). Dom har dock staket runt trädgården, men mellan staketet och poolen är det mellan 40 och 100 meter.
Men andra djur kan ju hamna i vattnet eller? Jag har fått för mig att man måste ha nått skydd antingen staket eller tak/pressning.
 
Men andra djur kan ju hamna i vattnet eller? Jag har fått för mig att man måste ha nått skydd antingen staket eller tak/pressning.
Såvitt jag har förstått det så ska en hel del regler gällande pool inte gälla äldre pooler. Mina föräldras pool är byggd 1964. Sen är hela tomten inhägnad med staket som ca är 120 cm högt respektive 160 cm högt. Finns dock såklart en grind, men den är inte så enkel att öppna för mindre barn, något lås på grinden är det dock inte. På vinterhalvåret är poolen täckt med vintertäcker (typ stora metallskivor som man lägger omlott över hela poolen). På sommaren finns ett vanligt pooltäcke av presseningsmaterial, men det läggs inte på varje dag om mina föräldrar är hemma och vädret är så att de nyttjar poolen varje dag. De badar ofta det första dom gör på morgonen och precis innan som lägger sig. Är de bortrest eller vädret är dåligt eller om de inte kommer använda poolen några dagar så läggs pooltäcket på.

En katt och ett rådjurskid har ramlat i poolen. Men då solade jag precis brevid poolen. Ett rådjur och dess unge hade hoppat över staketet in på skogsdelen av tomten, blev skrämd av något och ungen sprang rakt ut i poolen. Som sagt, jag var brevid poolen så pooltäcket hade oavsett inte varit på då. Nu finns det en trappa upp ur poolen (utöver stege) och den puttade vi försiktigt kidet emot så att den kunde gå upp. Hur katten ramlade i vet jag inte. Var ute vid poolen då med men gick in för att hämta en sak och då hörde jag och min hund att något ramlar i poolen. När vi kommer ut ser vi att det är en katt. Den tog sig upp enkelt själv. Så ja, djur (2 st) har ramlat i men bägge gångerna var jag där så pooltäcket hade ändå inte varit på.

Annars har ju grodor hoppat i poolen men det gör dom även med pooltäcket.

Men som sagt, staket finns.

Kan nämnas att den allmänna poolen (kommunens?) endast har staket under sommaren. När jag har gått förbi på kvällen, när badet är stängt, så har jag inte sett något pooltäcke på. Grinden antar jag är låst dock.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII
  • Magsår eller kolik?

Omröstningar

Tillbaka
Upp