Spännande och intressanta hus till salu, del 2

Tur vi aldrig ska bygga pool då för vi bor på ett berg. Galet oregelbunden marknivå och 100% sten. Det skulle kosta mer än poolen :p
Men jag tycker det är tramsigt. Det borde vara upp till var och en om man vill ha tomten barnsäkrad eller inte när man inte ens har barn. Vi har liksom inga barn under 14 ens i umgängeskretsen.

Barn och vilda djur (och förrymda tama djur) kan komma in på din tomt, och du vill ändå ha poolskydd om du har pool.

Det är liksom en ickefråga för oss poolägare tycker jag, självklart täcker jag min pool när jag inte aktivt använder den. Det håller den dessutom renare.
 
Över 7 miljoner?!?!
mvh, Lantis
Jag var tvungen att kolla. Såhär ser det ut om man kollar slutpriser på villor de senaste 10 månaderna i det området. Märks ändå att priserna gått ner nu. Jag har nog inte tittat så mycket på bostäder i det området senaste halvåret.
Skärmavbild 2023-01-24 kl. 09.15.44.png
 
Jag var tvungen att kolla. Såhär ser det ut om man kollar slutpriser på villor de senaste 10 månaderna i det området. Märks ändå att priserna gått ner nu. Jag har nog inte tittat så mycket på bostäder i det området senaste halvåret.Visa bifogad fil 111140
Det här ger mig lite hopp. Kanske kanske har jag en dag råd att köpa en hus som ligger långt från någon stor stad...
 
Det här ger mig lite hopp. Kanske kanske har jag en dag råd att köpa en hus som ligger långt från någon stor stad...
Lite så jag också tänker... Fast jag siktar mer på utkanten av någon stad. Tänker att små hus ute på landet brukar ju gå om man bara tar ett litet lån. Å andra sidan ska man ju då ha möjlighet till någon inkomst osv...
 
Lite så jag också tänker...
Ja... Det har liksom gått så långt att jag liksom har gett upp. Det skulle vara om jag helt plötsligt får ett stort arv, då kanske jag skulle kunna köpa något. Men jag sitter liksom inte och önskar livet ur mina föräldrar. Och dessutom så fick min mor mig när hon var 21, så jag lär ju vara typ 70 och inte riktigt material för att att köpa hus första gången när jag väl får ut det arvet.
Så nä. Då landade vi i att det inte blir något hus för mig igen...:D
 
Ja... Det har liksom gått så långt att jag liksom har gett upp. Det skulle vara om jag helt plötsligt får ett stort arv, då kanske jag skulle kunna köpa något. Men jag sitter liksom inte och önskar livet ur mina föräldrar. Och dessutom så fick min mor mig när hon var 21, så jag lär ju vara typ 70 och inte riktigt material för att att köpa hus första gången när jag väl får ut det arvet.
Så nä. Då landade vi i att det inte blir något hus för mig igen...:D
Vinn på lotto istället :D
 
Här är en rolig byggnad en bit ifrån där jag bor, ligger ett stenkast från den lokala matbutiken, väldigt centralt i ett trevligt samhälle. Superslitet, absolut - men ändå, man skulle kanske kunna göra en rätt cool bostad av denna!
https://www.hemnet.se/bostad/ovrigt...m-smedjebackens-kommun-barkevagen-34-18447098
Så perfekt storlek på både hus och tomt! Jag hade gärna renoverat det där och ordnat högt staket runt hela tomten, då hade jag och hundarna kunnat trivas :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp