MissFideli
Trådstartare
Rätt ofta dyker det upp den här typen av inlägg i Facebook-grupper. Men är de spam eller virus? Om man klickar på länken, är man körd då? Eller är det bara clickbait?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Beror på hur ofta du ser den "artikeln" är det en gång skulle jag varken kalla det spam eller virus.
Virus är ju ett skadligt program som sprider sig genom att lägga en kopia av en kod i ett program, och därmed körs koden när det programmet körs.
Spam är ju typ bedrägeriförsök eller oönskad reklam. Eller att man skriver samma sak om och om igen i ett kommentarsfält.
Spam skulle jag kalla det, men inget har hänt mig de få gånger jag klickat på länken.
AvslöjadDu är inte med i några facebookgrupper märker jagDe här postas relativt ofta, alltid samma upplägg och en kommentar under med länken igen. Kontona verkar oftast vara fejk eller hackade, men eftersom dessa utesluts ur gruppen så kan ju samma "person" inte posta igen.
AvslöjadDå är det spam!
Jag tog det inte så alls, så det är ingen faraLät lite spydigt, var inte meningen.
Rätt ofta dyker det upp den här typen av inlägg i Facebook-grupper. Men är de spam eller virus? Om man klickar på länken, är man körd då? Eller är det bara clickbait?Visa bifogad fil 43776
Frågan är ju vad tusan han gjorde med trä åt sin fru, blev otroligt nyfiken![]()
Bilderna finns i en IKEA-hack gällande en säng. Så de är mest troligt snodda därifrån. Med andra ord, hon fick en säng av sin make![]()