cactuspower

Trådstartare
Vad betalar ni för spån? Per bal och för en hel pall samt hur många balar går det på en pall för er del?

Tyvärr (!) så fick jag verkligen inte tag i mer halm i år, så nu har jag gått över till spån. Eller ja, mina pallar kommer i morgon 3 st. Det är 45 balar som leveras från en firma som leverar spån och torvströ samt foder från Krafft och Hippos sortiment. I och med att jag köpte tre pall fick jag rabatt, en bal kostar annars 70:-/st men nu fick jag de för 63:-/st . Så i morgon blir jag 2835:- fattigare :crazy:

Kollade med Wisswood och Staben med men skulle behöva köpa minst 5 pall från Wisswood för att de skulle leverara till mig och det skulle ändå bli dyrare per pall en det företaget som kommer leverara till mig i morgon. Staben dock bara runt 37:- per bal + moms om man hämtade på plats men för att de skulle köra ut till mig, med tanke på det långa avståndet skulle jag behöva fylla en hel lastbil med hela 15 till 20 pallar för att de skulle leverara till mig. Och det skulle bli ja... dyrt :crazy: . går ju inte om man bara har en häst.

Sv: Spån

vi köpte erhm.. ja ett helt lastbilslass, på 15 pallar à la 18 balar på varje för 37kr/styck +moms.
DET tycker jag var svindyrt :eek:

tacka vet jag sågspån på trktorkärra :D :rofl:

Vad billigt somliga kommer undan då *avis*

Fast dom ringde förut, så spånet hade tydligen blivit levererat idag i stället för i morgon. Men det gjorde ju inget, var bara bra :)

Våra kostar tydligen 55 kr / bal och 900 kr / pall. Vi får 30 pallar per gång så det blir mycket pengar! :D

Eftersom jag inte har möjlighet att förvara mer än högst tio stycken åt gånger så köper jag väldigt ofta. Jag betalar 55:- per bal. Tur att det ligger nära så man slipper ligga och köra långt också.

Jag använder 2 balar i veckan och åker ca 1 gång i månaden och köper spån. Drygt :(.

Vi betalade 50 kr innan. Sen höjde de till 60 kr. Och nu har de höjt till 68.50 kr.
Blir gaaalen.

1 bal kostar 38 kr st tror jag?
Går väl 2 i veckan till 2 ponnier.

Jisses vad alla lyckas få tag på billigt spån!
Själv har jag letat som en galning och hittar inget under 75kr balen! :(
Är det för att man bor nära stockholm eller?

vi köpte erhm.. ja ett helt lastbilslass, på 15 pallar à la 18 balar på varje för 37kr/styck +moms.
DET tycker jag var svindyrt
:eek:

tacka vet jag sågspån på trktorkärra :D :rofl:

Hur kan du säga att du tycker att 37 kr va dyrt:eek: Här får vi betala 79 kr balen:eek: Men vi har hittat ett billigare ställe:D Kommer bara inte ihåg priset. Tro det var ngt liknande, 70 kr kubikmeter.

Här kostar en bal 60:-.

Men vi har en egen container som vi hämtar spån i. Kostar 1500:- att fylla den och det är fint kutterspån.

Jisses vilka spånpriser andra har, jag åker till sågen och skottar själv i säckar. 10 kr per säck och man får ha hur stor säck man vill, mina rymmer 240liter, så jag betalar drygt 200kr för mina säckar lastat i transporten, åker ca 1 gång månad.

Jag fyller hela min hästtransport för 200kr. Vet inte om det är billigt el dyrt.

PÅ det andra stället kostar en bal 60kr.

Köper/hyr en hel konteiner med spån från en såg.
Får den hemkörd och ringer och får en ny när den är tom.
15 kubik=1700 kr + 300 kr i mån

Jätte smidigt och billigt!!

Vi fyller våran hästtransport med blåa säckar med mycke spån i går ca 35 st i hästtransporten... Det betalar vi varann gång kanske 250 kr.. vi hämta en gång i månaden
mvh Jessica

Liknande trådar

S
Hästvård Hej! Min häst har igår rymt från hagen och trasslat in sig rejält i trådarna, med bakbenen. Han ser ganska hemsk ut, men det är allt...
Svar
6
· Visningar
3 358
Senast: Angelique
·
Hästvård Jag har haft spån men det var nog 1½ eller 2 år sedan..jag har halm just nu (som jag inte tål) och måste först göra slut på de 186...
Svar
14
· Visningar
10 481
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 451
Senast: 95johsv
·
Hästmänniskan Hej! I år så tänkte vi i stallet vara lite "smarta" och lata och i stället för att åka och hämta hö hos bönder beställa av någon som...
Svar
18
· Visningar
2 738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka