Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får ångest av det där, både av samlandet och tanken på att försöka hålla allt relativt dammfritt :nailbiting::nailbiting:

Jag tycker det är så skönt befriande - jag hade inte heller orkat hålla det dammfritt, men just det sköna i att det verkligen bor någon människa med egen idé om hur den vill ha det och inte som i nån trist katalog. Jag tycker att ungefär 99% av alla visningsbilder är gräsliga just därför, det är tomt, kalt och dött.
 
Jag tycker det är så skönt befriande - jag hade inte heller orkat hålla det dammfritt, men just det sköna i att det verkligen bor någon människa med egen idé om hur den vill ha det och inte som i nån trist katalog. Jag tycker att ungefär 99% av alla visningsbilder är gräsliga just därför, det är tomt, kalt och dött.
Beror kanske lite på hur man är uppväxt.:D Mina föräldrar är lite av samlare båda två. Främst böcker men även en del annat. Det gör att jag helst vill hålla saker så "rent" det bara går (eller i alla fall i stängda skåp) även om jag föredrar torp-känsla framför nybyggt och vitt.
 
Jag tycker det är så skönt befriande - jag hade inte heller orkat hålla det dammfritt, men just det sköna i att det verkligen bor någon människa med egen idé om hur den vill ha det och inte som i nån trist katalog. Jag tycker att ungefär 99% av alla visningsbilder är gräsliga just därför, det är tomt, kalt och dött.
Håller med om att de flesta visningsbilder är hemska pga att det helt saknas personlighet och liv. Man kan undra om det verkligen bor människor i huset....

Men det här med kaffekannorna tyckte till och med jag var lite mycket. Det ser ju mer ut som en butik än ett hem, tänker jag.....:crazy:
 
Jag hittade det här. Om man bortser från att det är granne med järnvägen så är utsidan jättegullig. Men inuti:confused::confused: Färgsättningen är ju helt klart hämtad från en annan era men köket och den konstiga lilla grinden i sovrummet förstår jag inte alls :crazy:

https://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-sya-mjolby-kommun-pilkallevagen-6-13969795

Alltså tapeten i badrummet med badkar?? Den fick iaf mej att verkligen vakna till :laugh:
Grinden i sovrummet, menar du på någon av de sista bilderna inifrån? Tycker det ser ut som en saloondörr typ, så dom kanske har haft en bar där? :laugh:
 
Syftar du på stegen i köket?
Vem behöver fyra övernattningsstugor på tomten mer än i undantagsfall? Är det inte bättre att hyra in sina gäster på det lokala vandrarhemmet de få gångerna man behöver göra det och slipper underhållet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
62 107
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 240
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 517
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp