Spansk Skritt

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare sweet_extraa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 832
S

sweet_extraa

Ja frågan har ju som med namnet och göra. Skulle vilja lära min ponny spansk skritt. Vet inte riktigt vart tråden ska läggas men jag tänkte kanske någon duktigt dressyr ryttare/tränare kunde komma med några kommentarer.

Jag vill jätte gärna ha en tränare för det, så om någon vet någon i närheten av Värmland eller runt om så blir jag jätte glad för det :banana:

Men iaf, jag skulle gärna vilja lära ponnyn spansk skritt, vet ni/du om det finns någon introducerings film eller något vettigt som man kan lära sig utav :confused: Kanske iaf lite grunder...

Sv: Spansk Skritt

Jag kan nog tyvärr inte hjälpa dig med hur du ska göra, men min häst lärde sig det alldeles själv när han skulle börja trampa :smirk: . Vilket är FEL, FEL, FEL. Spansk skritt kommer ju ur de samlande rörelserna, och när han kände sig "för samlad" så reagerade han med att göra av med energin uppåt och började vispa med frambenen. Han skulle aldrig bli en såpass duktig dressyrhäst att han skulle trampa i programmen, så jag mest för skoj skull lättade på tygeln och minskade trycket på honom samt lyfte upp hans nacke en aning när han försökte bryta sig ur samling, så blev det en hemmagjord (men alldeles utmärkt fungerande) hjälp till spansk skritt. :) Det var roligt att pröva något nytt, för vi mest skojrider i skogen och busar till vardags. Idag är han såld till en handikappryttare på Buke som jag tror att han kan utvecklas ännu mera med och få göra nya saker! :D

Sv: Spansk Skritt

tack ;P
roligt och höra att någon iaf lyckats med det :D hehee

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: Lady_S
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen... 2
Svar
33
· Visningar
1 319
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 724
Senast: Ceta
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 232
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka