Spanx vid ridning?

FruS

Trådstartare
Jag funderar på om det finns några superbra ridtrosor med långa ben som inte skär in och som trycker in och formar lite över magen? Med riktigt hög midja och som sitter kvar uppe utan att rulla ner och korva sig i midjan?
Börjar bli lite smått desperat! 😓
Ride någon av er med spanx eller liknande shapewear?
Ser ju på Instagram t ex, att det finns många som är lite fluffigare, precis som jag... Men som ser väldig fasta ut över magen. Det fins inget som gungar omkring där inte. 😆
Alltså finns det en lösning! Jag undrar bara vilka och vilket märke? ☺️
 
Bra boxerkalsonger för män. Går att dra över midjan och har ben som inte rullar upp sig.
Rider aldrig i något annat.
 
Det finns ju trosor med hög midja och ben som håller in och formar i de flesta damklädesbutikerna samt i butiker på nätet. Bara att googla 😉
Red i trosor med väldigt hög midja och som håller in i början av min senaste graviditet då jag tyckte det var bekvämare att rida när inte magen skumpade så mycket. Köpte på nätet men kommer inte ihåg vad butiken hette. Är fyra år sedan.
 
Jag har inget behov av ngt som håller in magen men jag älskar höga trosor vid ridning. Föredrar även ridbyxor med högre midja. Tänker att spanx är lite väl hårt kanske och inte så bekvämt? Varför är det viktigt att magen inte syns? Eller det är obekvämt för dig på ngt sätt? Tycker inte du ska bry dig så mkt om det om det inte är så att det är obekvämt för dig. Alla ser vi olika ut :)
 
Det har funnits olika trådar om cykelshorts under ridbyxorna. Jag beställde (men fick aldrig) och kan tänka mig att det är lite samma effekt?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
4 365
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
657
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 647
Senast: cirkus
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
18 699

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp