Spår/fika träff göteborg

Sv: Spår/fika träff göteborg

Lite OT men eftersom jag just nu är nere i Göteborg med våran lilla huligan så tänkte jag höra om någon har tips på bra promenad/rastplatser runt majorna? Jag blev tipsad om en någorlunda inhägnad plats nu på morgonen när jag träffade en annan hundägare med en valp. Våran lilla skrutt har haft fullt upp med att klara av att kissa och bajsa på nya ställen, så det blev rätt lång tid ute för att han tillslut skulle bli tvungen att göra ifrån sig. :angel::D

Precis vad som behövs ju ! ( snart 2 år och snart 5 år är de minsta ) men som sagt har dem helst INTE med, behöver egentid med hunden, han räcker o blir över som "barn" att hålla reda på :D Min hund ryms på utrymmet för mina ben om det skulle krisa men definitivt inte säkert det minsta.
Och så HATAR min lilla att åka bil förmodligen blir hon åksjuk av att åka baklänges. Längtar tills jag kan vända henne och minimerar bilåkning.

Förstår dig. Har två barn, 3 år och 1 år, och det är svårt att få tid över till hunden ibland.
Jag brukar fundera på om jag är knäpp som funderar på att skaffa en hund till om något eller ett par år. :D

Jag beundrar de föräldrar som har tid till både familj och flera djur. :)

Hur stor är er lilla huligan? Vill ni gå längre promenader? I så fall rekommenderar jag Änggårdsbergen, som ligger bredvid Botaniska Trädgården. Där finns det jättefina promenadstråk! Känns som man är mitt i skogen.

Hur många blir vi den 28/8?

Vart ska vi vara? Jag föreslår att vi satsar på någon stor skog rätt nära allmänna kommunikationer, finns skog med promenadslingor och plats för spår (om man inte är jättekänslig för störningar) vid tex vättlefjäll, bergsjön eller länsmansgården. Fler förslag?
Alternativet är att vi tar oss ut med samåkning någonstans.

Än så länge så är han snart 6 mån så den är gången har vi hållt oss runt där vi bor, vi fick tips idag på en liten inhägnad där han kunde få springa lite lös, stackars lantishunden är inte van att ständigt gå i koppel! :D

Vi har haft lite problem med att få honom förstå att man måste försöka komma till ro och kissa och bajsa även till nya ställen... Igår kväll när vi kom ner så ägnade jag närmare 1,5 timme med att traska fram och tillbaka och runt samma gräs och grusplats vi hittade innan han äntligen i skydd av mörkret kunde göra ifrån sig... idag har det oxå varit lite segt men det blir ändå bättre och bättre! Så vi håller oss nog till det invanda den här gången, i morgon ska han få åka till uppfödaren och bo där över helgen, skönt för oss att kunna göra några mer "hundovänliga" saker, och uppfödaren blev glad för h*n ville gärna träffa valparna igen och vi bor ju en bit bort så det gäller att passa på! :D

Jag är på den 28:e. Helst med alla tre afghanerna, om jag lyckas ta mig till vart-det-nu-blir. :) Bra, stora skogar vette sjutton. Jag bor så centralt så jag minns knappt att det finns nåt annat än Slottsskogen-skog. ;) Haha! Nee men nästan iaf. Vi var i Torslanda hos min mor idag dock och spårade. Men det känns mindre omständigt att ta sig nånstans dit vagnen går. På vagnen kanske jag kan smuggla ombord tre hundar med utan att få skäll. Om jag har tur. ;)

Jag har uselt lokalsinne och här finns ju skog, massor. Ska vi vara här ngnstans? så vi kan träffas på lilla Torget vid spårvagnshållplatsen och gå tillsammans? ( spårvgan 7 och 11 ) 20 min från Drottningtorget. Hållplats Galileis gata.

Ja beroende på var i skogen förstås. Var kliver man av närmast din "spårsskog" Escodobe?

Jag och min kille hade jättegärna hängt med, men vi befinner oss i visby den 28:e. Kanske blir fler gånger? :idea:

*kk*
Vi är på nästa gång, har en treårig amstaffblandis sen tre dagar, som behöver socialt umgänge, och LEKA. Ursnäll, jag är också rätt okomplicerad. :cool:

Jag kommer, med min lilla tjockishund.

Men jag känner inte till några bra platser att åka till.

kl
28:e är det nästa lördag?
Kör ni tidigt på morgonen? Jag jobbar men börjar inte förräns kl 14.
Dock ingen egen hund utan lånar systerns "fule bule" isåfall.

/B

Vad sägs om klockan 11 vid bergsjöskogen /motionscentralen som paradiset beskriver? Jag har spårat där en gång förra hösten och det går att peta in en del spår om man inte är allt för petig med störningar och sådant. Det finns plats för bilar och man kan gå en runda tillsammans.

Jag kan den 28, men jag jobbar 15 dagar i sträck nu och några 14timmars dagar nästa vecka, så jag tänker inte passa en tid om ni tänker samlas på förmiddagen :) Men från mitt på dagen nån gång är jag på :)

Jag hoppas att jag kan vara med! Jag återkommer när jag vet lite mer!

De som åker kollektivt kan möta mig på hållplatsem så går vi till geråshallen och möter de bilburna. Promenaden tar ca 5 min beroende på hur mycket vovvarna vill nosa/kissa.

Yorkwann, du skulle ju kunna messa/ringa ngn och kolla om vi är ute än när du känner dig redo för att åka?

Galileis gata alltså? Jag kommer. Ska se om jag kan få med mig alla tre hundarna då eller om jag blir tvungen att lämna en hemma.

Vad sägs om klockan 11 vid bergsjöskogen /motionscentralen som paradiset beskriver? Jag har spårat där en gång förra hösten och det går att peta in en del spår om man inte är allt för petig med störningar och sådant. Det finns plats för bilar och man kan gå en runda tillsammans.

Jag vill gärna ha en vägbeskrivning dit. Kommer från Partillehållet. :)

Vet ej om jag beskriver bäst men om du kommer från Partille C kör mot UTBY/BERGSJÖN oxh precis efter gbgsgränsen skylten ( innan jet stationen ) och kör upp höger uppför backen och i rondellen vid rymdtorget/Bergsjön C kör du vänster och bara rakt i några få km. Efter en Q8 mack på höger sida kör du höger i rondellen och förbi Lidl på höger sida några 100 m efter du svängt av från rondellen. Där efter lidl ganska direkt kör du in vänster in mot geråshallen. Strax innan rödljusen. Kommer in på en bred grusväg/grusplan och parkerar nära huset på P-plats gratis. Är det fullt kanske några som tränar så parkera på grusplanen innan.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 125
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
12 126
Senast: Nominous
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag... 21 22 23
Svar
450
· Visningar
35 599
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag känner mig lite låg idag. Min historia sveper förbi i skallen. Det brukar inte vara något jag tänker på. Jag har lagt det bakom mig...
Svar
0
· Visningar
471
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Födda-24