Spår/fika träff göteborg

Sv: Spår/fika träff göteborg

Vet ej om jag beskriver bäst men om du kommer från Partille C kör mot UTBY/BERGSJÖN oxh precis efter gbgsgränsen skylten ( innan jet stationen ) och kör upp höger uppför backen och i rondellen vid rymdtorget/Bergsjön C kör du vänster och bara rakt i några få km. Efter en Q8 mack på höger sida kör du höger i rondellen och förbi Lidl på höger sida några 100 m efter du svängt av från rondellen. Där efter lidl ganska direkt kör du in vänster in mot geråshallen. Strax innan rödljusen. Kommer in på en bred grusväg/grusplan och parkerar nära huset på P-plats gratis. Är det fullt kanske några som tränar så parkera på grusplanen innan.

Min käre make påminde mig om att Bergsjön liksom är på ett berg som man kan köra runt i båda riktningar. Så i rondellen vid Bergsjön C/rymdtorget jag skrev ovan kan man svänga HÖGER oxå och det är BETYDLIGT närmare! Då svänger du alltså höger, över ett gupp/busshållplats och vänster i nästa rondell. Bara rakt fram max 1 km ca... och direkt efter pyttelilla övergångsstället HÖGER istället in till Gersåhallen :bump:

partille.jpg

bergsjn.jpg

Senast ändrad:

Tack. Då borde jag hitta. :laugh:

Annars får jag väl snurra runt i Bergsjön några varv.

Har bott i Gamlestan och har kört vägarna runtikring där ett otal gånger. Men har noll lokalsinne, så jag brukar få lita blint på skyltar, bensinmackar och dylikt. Inte kan jag hålla reda på höger och vänster heller. :D

Tack. Då borde jag hitta. :laugh:

Annars får jag väl snurra runt i Bergsjön några varv.

Har bott i Gamlestan och har kört vägarna runtikring där ett otal gånger. Men har noll lokalsinne, så jag brukar få lita blint på skyltar, bensinmackar och dylikt. Inte kan jag hålla reda på höger och vänster heller. :D

Det låter som jag :D Men som sagt du kommer rätt oavsett åt vilket håll du råkar köra och de flesta känner till lidl så om ngn kan peka ut rätt riktning åt dig så löser det sig!

( du kan oxå åka upp för HELA långa kortedalabacken förbi kvibergs kyrkogård från bellevu och längst upp i gärdsåsrondellen kör du bara rakt fram mot lidl, om det känns enklare att hitta. )

Jag kan pma mitt mob nr oxå!

Vi blir en till oxå, en kompis med sin bostonterriertik som älskar att spåra ( och som jag är dagmatte åt ibland men nu kommer matte med )

Lidl? Någonstans ringer det en klocka. Är det det lidl som ser ut att ligga halvägs ut i skogen? :idea:

*KL*
Jag jobbar fredagsnatt och lördagkväll, men jag kanske dyker upp utan hund om det går bra. :) Mina hundar är kvar på sommarkollo hos mina föräldrar i Värmland.

*KL*
Jag jobbar fredagsnatt och lördagkväll, men jag kanske dyker upp utan hund om det går bra. :) Mina hundar är kvar på sommarkollo hos mina föräldrar i Värmland.

Du kan få låna en av mig. ;) Jag har tre stycken, om jag får med mig alla. :D

Kanske kan dra med mig Carmen och hennes husse med. Hon är ju tyvärr lite lättstressad men det är bra träning och hon är nästan mindre stressad ju fler som är med. Men pensionären vill också vara med såklart. :p

Jag har aldrig spårat annat än viltspår. Något man ska tänka på eller ta med? Mina lär ju inte ens fatta vitsen tror jag. :p

Gah. Rottisen som är den som i alla fall ha minsta aning om vad spåra ÄR för något är satt på "promenadvila". Det var lite pinsamt i telefonen när de säger "ja, men du håller väl ändå inte på med bollkastning och sådana saker med honom"... euhm det fick jag ju erkänna att sådant kan hända. "oJ, såpass" sa de när jag berättade att han far runt som ett skållat troll om han är lös.

Men spåra kanske kan räknas som lugn motion? Kanske i alla falll? Jag kan ju försöka lägga mer tyngd i linan för att bromsa....

Mina lär ju inte ens fatta vitsen tror jag. :p

Samma här, kan kan inte fokusera så bra runt andra hundar och överlag spårar bara när HAN vill ;) Men men jag är där för sällskapet och övning!

Spårlina kan väl vara bra och en spårsele kanske? Men det är väl mest OM hunden skulle dra iväg, min gör inte det eftersom han inte blir het på spåret.

Men bra fråga, ska man ha med eget spårgodis, min behöver nog hög motivation så det blir nog korv eller något.

Ja ta med eget godis.
Jag har nog bara pinnar till mitt spår men man kan ju bryta kvistar och sådant.

Hur stora? Jag har nämligen sådana där bygga torn pinnar hemma som jag tänkte ta. De är ca 8 cm långa.

Ah, kapla stavar? :) Det blir nog perfa :)

Kl

Som det ser ut nu kommer jag inte komma med hund iaf, men jag kanske dyker upp själv. Lägger gärna spår, eller hjälper till om nån behöver det. (Ska lägga spår till tävling, så övar gärna lite om ni vill :) )

Ja så hette de! Jag tar gärna emot instruktioner på hur man spårar rätt, vi har bara spårat på skoj innan och på hundkursen skulle vi spåra raka spår, ca 30 m han hittade inte frolicen även om han faktiskt letade!

Vad gör ni med pinnarna? (Som sagt, jag kan ingenting om spår. :D) Lina har jag ingen om inte Carmen följer med, men sele har jag.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 120
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
12 123
Senast: Nominous
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag... 21 22 23
Svar
450
· Visningar
35 597
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag känner mig lite låg idag. Min historia sveper förbi i skallen. Det brukar inte vara något jag tänker på. Jag har lagt det bakom mig...
Svar
0
· Visningar
471
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka