Spår/fika träff göteborg

Sv: Spår/fika träff göteborg

*KL*

Vi viltspårar med jämna mellanrum, men har aldrig provat bruksspår.

Vad behöver man ha med som helt nybörjare?

*Sele och lina

*hundgodis

*Något annat?

*fikakorg

Ja så hette de! Jag tar gärna emot instruktioner på hur man spårar rätt, vi har bara spårat på skoj innan och på hundkursen skulle vi spåra raka spår, ca 30 m han hittade inte frolicen även om han faktiskt letade!

Det får någon annan bidra med för jag och rottisen är lika usla bägge två.

kl

Jag tror inte jag kommer dyka upp på lördag, vi får se, Helt ärligt så känns det sådär att gå på Hundbuketräff när ens egen ligger på Blå Stjärnan.

:)

KL

Vi kommer gärna förbi nån timma i början, perfekt med lite hundträning för huliganen.

Så om det är någon som inte uppskattar att bli hysteriskt utskälld av en pipig liten röst kan ni ju säga till på förhand ;).

Jag tar gärna gatuadress närmast mötespunkten så jag kan knappa in på gpsen, och det är fortfarande kl 11 den 28e väl?

Jag tror att det är galaxgatan som är närmast eller om man kan söka på gärdsås torg kanske. Hittar du till lidl så hittar du iallafall för man svänger in vid ett övergångsställe strax efter/före lidl beroende på vilket håll man kommer ifrån. Finns inga andra övergångsställen med *vad sjutton heter det, hjärnstopp, grön/röd gubbe* där.

Sedan vad för väder är för dåligt väder? Det ska regna lite innan 11 och lite mer efter 11...själv bryr jag mig inte om regn, hunden är inte överförtjust men däremot är det väldigt dämpande på honom och DET gillar jag *hehe* .

Senast ändrad:

*KL*

Jag kanske inte kan dyka upp ändå. Beror lite på vad som händer här. Carmen har skurit upp trampdynan och kanske måste sys, och Zoria ska till veterinären idag. Hon har ont någonstans och jag hittar inte vart. Kan vara nackskada, fästingsjukdom, springa nånstans eller vad som helst. Som det är nu gnäller hon till lite när som helst så hon har bara korta koppelpromenader nu. :/

Det verkar vara rena sjukstugan i tråden :-( B ska ju egentligen bara ha promenadmotion,men jag överväger att fuska...

Spåra är ju egentligen att promenera, det är ju iaf inte att tokrusa som affarna gör om jag släpper dom. Men Zoria har liksom ont. Hon gnäller/piper/skriker till vid helt olika tillfällen, och jag hittar verkligen inget riktigt mönster. Så jag får avvakta och se vad vet. hittar.

Ni andra kan väl hålla era hundar friska så länge, annars sitter väl halva buke på rad på blå stjärnan snart och väntar. ;)

Jag funderar...om det kommer regna och många inte kan komma, om vi ska ta en hundpromenad bara i stor grupp? Fika är ju oxå svårt om det är blött.

Är det bara dig jag skulle ha mött på hållplatsen? Du har ju mitt mobnr om du kommer ändå. öVRIGA som vill mötas på hållplatsen får pma om mitt mobnr.

Nu vart du rolig du;)

Du har uppenbarligen aldrig sett B i andra änden av en spårlina.....:angel:

Så här brukar det gå till. Möjligen att han är något lugnare med stigande ålder. Kanske....

"Högintensiv träning
Och risk för förhöjt blodtryck är resultatet av dagens hundträning. För matte alltså. Här är receptet som är ungefär lika effektivt som "mördararobicgympapass"

1. Kliv upp en tid motsvarande 04.40 på morgonen.

2. Jobba en hel dag, första på flera månader

3. Kom hem, sitt i soffan och överväg att aldrig röra dig någonsin igen.

4. Cykla iväg och lägg ett spår. Spårslut - stinkande ost.

5. Återupprepa steg 3.

6. Överge dina sista rester av säkerhetstänk, ignorera avsaknad av cykelhjälm, helkroppsvaddering och rösten i ditt huvud som säger "det här är en myyycket dålig ide".

7. Tag ett stycke underaktiverad, undermotionerad och orastad 43kilos rottweiler i koppel och cykla iväg. För bästa resultat bör hunden bara en enda gång tidigare stiftat närmare bekantskap med fenomenet "cykling".

8. Cykla genom en krokig bostadsområde med backar, 90graders svängar, lekande barn, fotbollar i rörelser, vägbommar och flygande kartonger.

9. Inse att varför toalettpapper aldrig slagit igenom som snitzlar.

10. Ägna en bra stund åt att försöka komma på var man la spåret.

11. Fäst dig till, vid den här tidpunkten mycket uppskruvade, hunden via långlina.

12. Släpas upp och nerför berg, i bäckar, genom buskar och in i träd av en rottweiler som rusar som ett skenande tåg åt alla möjliga håll och kanter.

13. Ignorera den brännande känslan i handflatorna (av linan) medan du försöker överleva och lista ut vad i helsike hunden sysslar med.

14. Försök hinna med att fiska upp föremålen som hunden hittar i spåret under tiden hunden rusar vidare.

15. Försök vara glad och berömma hunden vid spårslutet trots att du känner dig som en arg och frustrerad hamster som försökt bygga ett förråd av nötter inuti en torktumlare. Medan den är igång.

16. Vid spårslut konstantera att hunden visserligen hittat föremålen och spårslutet men att ni tillryggalagt ungefär 3 gånger så lång sträcka som spåret. Försök finna tröst i det faktumet att om du inte agerat bromskloss hade ni nog hamnat borta vid volvo torslanda...

17. Cykla hem med nämda hund. Upptäck att hunden stretar i passgång, inte helt olikt en kamel i motvind. Och att det inte hjälper oavsett hur snabbt man cyklar.

18. Kom hem. Självdö ett tag. Nämn inte "hur det gick" till husse, ge honom en blick som säger åt honom att inte fråga... Ägna sen en stund åt att försöka fundera ut varför cykeln högsta växel alltid går i när man trampar upp för backar.

19. Skissa på annons "Rottweiler bytes mot bubbelpool eller förslag
"
"

KL

Lite OT vill jag nämna att det nu mejlats ut att hundkursen börjar nu på tis kl 18.30. Har frågat om det finns plats för er i gruppen samt att de vill ha reda på snarast om ngn kan hänga med på agilityuppvisning samt hjälpa till med det ( prova på för andra ) på axel dahlströms torg i högsbo den 18/9.

KL

Det står ju på en vädertjänst att det ska regna och på en annan att det inte ska det :crazy:.

För mig spelar det ingen roll då vi ända ska bara vara med på promenaden.

Du kan väl skriva om det blir av precis innan du åker så man slipper åka dit o hamna där helt själv. :p

:rofl::rofl::rofl: Låter som när man spårar med Carmen, fast.. eh.. lite värre.. ;):D Men alltså.. Långlina är ju typ koppel. Fast långt. Och koppelpromenad är ju att inte ha hunden lös. Och det har du ju inte. :idea:

Är det bara dig jag skulle ha mött på hållplatsen? Du har ju mitt mobnr om du kommer ändå. öVRIGA som vill mötas på hållplatsen får pma om mitt mobnr.

Japp, jag smsar eller så om jag dyker upp. Samtliga hundar här klättrar på väggarna så jag får se om jag inte kommer ändå. Zoria har inte ont alls nu men så äter hon ju smärtstillande med. Men ja, jag får se helt enkelt. :)

Jag får lämna återbud på grund av sjuka barn.

Men hänger gärna på om det blir fler gånger.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 117
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
12 111
Senast: Nominous
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag... 21 22 23
Svar
450
· Visningar
35 596
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag känner mig lite låg idag. Min historia sveper förbi i skallen. Det brukar inte vara något jag tänker på. Jag har lagt det bakom mig...
Svar
0
· Visningar
471
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka