Spåra ip- adresser

Det är lätt att tro att skolan ska… och så vidare. Men skolan kan inte lösa alla problem som sker utanför skoltid, hur gärna man än vill hjälpa till. Jag har jobbat i skolan i 20 år, nu som chef, och blir förvånad ibland när skolan inte kan/ska göra mer, om hoten inte sker under skoltid. Vilket jag inte vet i detta fall. Precis som någon säger spiller ju annars det som sker på fritiden över på skoltiden.

Men jämför om någon från jobbet trakasserar dig på kvällstid. Jobbet får göra en del, men inte allt. Sedan har skola och jobb begränsade utredningsmöjligheter. Och även begränsade ”straff”. Det är ytterst svårt att få en elev flyttad där föräldrarna inte vill, hur mycket än politikerna framhåller det som lätt. Vilket är horribelt. Och ett jätteproblem. Möjligheten att stänga av elever är också ytterst begränsad, oavsett vad politiker säger. Också fel. Eller byta klass. Om jag var ts, skulle jag självklart inte vilja att min dotter behövde möta den här personen i skolan, om hen går där. Men Sverige bygger någonstans på att det är förövarens rättigheter som går först.

Med detta sagt, jag lider med dig, ts. Hoppas att polisen tar det på allvar. Fy fasiken för att vara brottsutsatt i dagens Sverige.
Skillnaden på jobb och iallafall grundskolan är att på ett jobb kan jag säga tack och hej med att säga upp mig, alternativt för en som går i grundskolan är väl att bli hemmasittare.

Så att jämföra jobb och skola haltar en hel del.
 

Liknande trådar

Fritid Hej, Jag vill boka hotell, men kommer att ha en ny adress när vi kommer och ska bo där. Men jag är skriven på min gamla adress en vecka...
Svar
2
· Visningar
680
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 738
Senast: Sel
·
IT & mobiler Det händer något mystiskt där vi bor! De senaste två-tre månaderna har det börjat stanna lastbilar och långtradare utanför vårt hus; en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 908
Senast: Trott
·
IT & mobiler Vi har numer IP-TV. Fick min box i veckan och har fått igång den utan problem. Men har numer Stockholms lokalnyheter. För mig som bor i...
Svar
4
· Visningar
468
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Den första tråden
  • Kaoset del 2
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp