Sparkad i hagen

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare nostalgi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 854
N

nostalgi

När jag skulle hämta min ponny i hagen idag så upptäcker jag ett stor jack på framsidan på höger has. Jacket är inte speciellt djupt och han kan stödja på benet. Men hasen är uppsvullen och även yttersidan av skenan. Har tvättat såret med jodopax och sånt. Han var oren när jag sprang med honom. Och så nu när jag skulle kolla till honom, så vill han inte gå alls många steg och det såg ut som det hade svullnat upp ännu mer. :confused:
Ska jag ringa veterinär?
Någon som har varit med om liknade, blir de snabbt bra efter sånt? Eller tar det lång tid?
tacksam för svar!

Sv: Sparkad i hagen

Jag skulle ringt veterinär om det blivit värre sen du upptäckte det. Det låter som att du kanske kan avvakta tills imorgon bitti, men är ju svårt att säga. Har hästen feber? Är den hängig? Äter/dricker den?

Sv: Sparkad i hagen

Han har ingen feber, är inte heller hängig. Han äter och dricker som han brukar. Jag tänkte att jag skulle kolla hur det ser ut imorgon morgon. Ifall det inte ser något bättre ut, ringer jag vet!

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 318
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 065
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 779
Senast: MiniLi
·
Hästvård Köpte nyligen en häst. Den var nyligen röntgad (typ 4-5 dagar innan jag provridit den), tyckte om den, den besiktades och gick igenom... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 051
Senast: unoannis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka