Bukefalos 28 år!

Mack_Lobell

Trådstartare
Min häst har fått en spark i dag..han är svullenpå ena sidan av bringan...dubbel så stort, o har ont när man trycker på svullnaden..

Hur pass farligt är det? Om svullnaden inte går ner får man ringa veterinären.
 
Hur allvarligt det är beror ju helt på vilka strukturer som är skadade,
Det kan ju vara frågan om "bara" ömma och svullna muskler, men senan till bicepsmuskeln löper oxå runt framkanten av den nedersta spettsen av skulderbladet, den kan lätt komma till skada vid en sparl mot bringan... kan undersökas med ultraljuds scanning.

Även om det bara är frågan om mer okomplicerade mjukdelsskador så kan det vara en bra idé med smätlindrande/ antiinflammatoriskt (typ. finadyne el. likn.)för att få svullnaden att gå ner, särskillt om han nu har så ont,

Ring och tala med din vet.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har fått konstiga bulor/sår. Det började för någon månad sedan då hon fick en ärtstor bula med sår i mitten på sidan av magen...
Svar
6
· Visningar
632
Senast: Corax
·
Hästvård Hej, Har en connemara på 8 år, som nyligen blivit behandlad för både hovledsinflammation båda fram, stel SI-led och en knäinflammation...
Svar
3
· Visningar
469
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 318
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 529
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp