Sparkar i hagen

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Suss
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 850
S

Suss

Vad gör man när hästen vänder rumpan till och hotar att sparka när man ska ta in från hagen? enligt ägaren kan han sparka?

Han låter sig inte fångas kan komma fram och kika om man har godis men så fort man försöker ta honom går man bet!

Ägaren säger att det var extra svårt eftersonm det fanns mer gräs i den här nya hagen, men för mig ska det inte ha betydelse, det här beteendet är katastrof! Ägaren nämner också att det är omöjligt att få in hästarna före 16 på sommaren då det finns mycket gott gräs!

Det tog över en timme i går...tröttsamt när man vill rida

Sv: Sparkar i hagen

Det frågan hamnade kanske inte på rätt ställe...

prova med att öva horsemanship i nån paddock eller så.

när min nuvarande häst kom till mig så attacerade han mig i hagen.. jag försökte alltid ha nått med mig så när han började äta på tex moroten så tog jag tag i grimman.. vissa dagar gick han inte på det, då jagade jag honom.. han trodde han va så tuff men när jag jagade honom fattade han ingenting.. efter ca max 5min ville han komma fram till mig, men jag lät honom inte göra det.. jag behövde jaga honom ca i 2-3 dar, nu kommer han varje dag utan problem.. påröva annars att gå mot honom å sen bara gå förbi honom till en annan häst å ge den en näve godis eller nått.. dissa honom.. lycka till..;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 677
Senast: Brynja
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 673
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 502
Senast: Ceta
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 620
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka