Sv: Spartråden
Jag tror det är väldigt svårt att hamna under 1200 kr om man brukar äta ute. Jag brukar räkna med fika och mat ute i min matbudget men jag äter sällan ute. Har jag heldagar i skolan tar jag alltid med mat, jag är för snål för att köpa
Och äter man lunch ute varje arbets- eller skoldag så blir det ju inga pengar alls över om man har en budget på 1200. Om man räkna en dagens (65 kr räknar jag på, 20 dagar i månaden) varje arbetsdag så blir det ju 1300, och man vill ju äta mer än bara lunch 
Jag har handlat för 1190 kr, och i morgon är min sista dag på denna matbudget månad. Och behöver inte heller något förrän måndag-tisdag.
Jag är såklart på nästa månad med!
KL
I matbufferten har jag räknat med fika och luncher ute men vet inte om det var meningen i utmaningen om 1200 kr/månad?
Jag tror det är väldigt svårt att hamna under 1200 kr om man brukar äta ute. Jag brukar räkna med fika och mat ute i min matbudget men jag äter sällan ute. Har jag heldagar i skolan tar jag alltid med mat, jag är för snål för att köpa
Jag har handlat för 1190 kr, och i morgon är min sista dag på denna matbudget månad. Och behöver inte heller något förrän måndag-tisdag.
Jag är såklart på nästa månad med!