Special beställda Stövlar

D

Dimmans_Elaine

Vad kan det kosta att köpa ett par skräddarsydda läderstövlar? Jag har jättesmala och långa vader och normalstora fötter, har aldrig haft på mig ett par stövlar som passat mig. :bump:
 
det kan kosta nästan vadsomhelst,. mina Königs har flera år på nacken och kostade mig då 5500kr med måttbeställning, färgval osv... men gu vad nöjd jag är med dem. :bow: :bow:
 
om du går till en välsorterad ridaffär som säljer, petrie, levad, könings eller cavallo så bör de ha de flesta storlekar hemma. Man mäter benets höjd, vadens omkrets och fotstorleken. På den affären jag kommar på finns storlekar från 35-47 i fot med vadmått från 34-48cm, höjd upp till 58cm hemma på lager.
vill man absolut specialbeställa får man lägga ut 5500-6000 för ett par (där jag jobbar)
 
Jag hade samma problem som dig, men jag hade sån tur att jag fick måttbeställa ett par königs genom en kompis så dom kostade bara 3600:- tro jag. Hon hade nämligen egen affär därav priset!!
 
Jag fick mina Cavallo (den modellen som kostar runt 3000) "specialsydda" för samma pris som de vanliga kostar, dock längre leveranstid.
Eftersom mina ben inte är rätt korta och jag har stora vader så passade inga av de färdiga storlekarna så de fick göra om ett par som var längre.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 318
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 527
Senast: Buongusto
·
Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
14 400
Senast: ildiko
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 104
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp