specialbeställa träns? går det?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare yelly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 945
Y

yelly

Har ett litet sto efter briar med ganska litet huvud. Hon har strl cob i hela tränset förutom i pannbandet som blir för litet.
Känns så tråkigt att köpa ett finare träns och sedan behöva byta ut pannbandet eftersom det oftart är där som märket sitter. Att köpa ett löst märkespannband är ju svindyrt så det känns som att man behöver beställa ett träns med min hästs mått, eller beställa vissa delar i olika stolekar.
Någon som vet om detta överhuvud taget går? Finns det någon som säljer träns i olika delar eller någon som kan tillverka ett måttbeställt träns?

Sv: specialbeställa träns? går det?

jag hade ett vääldigt stort halvblod på -80 talet som hade ett jättestort huvud, hittade inga träns som satt bra. lät en sadelmakare tillverka ett fint träns, inte billigt men vad gör man när inget passar :crazy:

Som sagt... sadelmakare kan ju säkert ändra tränset, eller så kan dom sy ett helt. Jag bor i norrtälje, och här finns iaf ett par 'lädertjejer' som syr efter önskemål. Inte speciellt billigt kanske... Men riktigt bra kvalitet iaf!

ja, smakar det så kotar det, är det någon som har namn på någon som tillverkar träns? har svårt att hitta någon alls

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 750
Senast: Irival
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en... 2
Svar
24
· Visningar
4 918
Senast: Habina
·
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 549
Senast: Minett
·
Dressyr Jag planerar att beställa ett rundsytt kandar till min häst, men har en del bekymmer för hur jag ska lösa det utan att det passerar... 2 3
Svar
49
· Visningar
10 567
Senast: Deimion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈