specialidrott

varför skulle de vara läskigt låga???

Man behöver ju "bara" LB för att komma in på Umeås nya utbildning till lärare på naturbruksgymnasium, så varför skulle det då vara lågt med LB på specialidrott??? Har man sen MVG i specialidrott B så är det ju LA som gäller...
 
Vad bra att du fann kriterierna. Det är bra om alla lärare använder samma kriterier så att det blir så rättvist det kan i jämförelse över hela landet. Sedan kan jag nog tycka att väljer en skola att ha specialidrott ridsport så skall man ha hästar som klarar dessa krav!!! Jmf att ha specialidrott fotboll på en parkeringsplats istället för fotbollsplan.... eller fotografisk bild med engångskameror.... Ställ krav på skolan utifrån betygskriterierna! Lycka till!
 
Tack!!

Gav betygskriterierna till ridläraren i torsdags och hon blev jätte nöjd, tror inte hon visste att det fanns... :smirk:
 
Men alltså, det är ju inte skolan som förser en med hästar! Eller det kanske är det om man går på en skola som är som naturbruksgymnasium med ridning på schemat. Vi har vår lärare som i sin tur kontaktar våran ridlärare (vi är två stycken som har specID -ridning, resten har hockey, forboll, bandy, gymnastik osv...) Så det är inte så att man direkt kan ställa krav på skolan att förse en med hästar. Jag rider ju min egen häst... Sen måste man iaf i min skola tävla minst två tävlingar/termin för att få ha spec.IDrott.

Sen, i betyget står det ju bara att man har specialidrott, inte inom vilken diciplin... Menmen, jag som rider islandshäst kan ju inte gärna nå upp till kraven på L:B eftersom våra tävlingsgrenar ser helt annorlunda ut. :smirk:
 
Aha på skolan där jag jobbar är det ca 14 elever som har ridsport special. De har lektion varje fredag em på en närliggande ridskola. Utöver den gemensamma träningen så tränar eleverna på egna hästar eller på annan ridskola och dessa tränare får också skriva omdömen som läraren kan väga in i betyget, men det mesta bedöms på gemensamma lektioner.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 499
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 117
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 181
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 729
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp