Spela äldre dataspel

eliis

Trådstartare
Okej, sitter här och vill spela en massa gamla dataspel från barndomen :p Men problemet är att det dyker upp en ruta:

dataprobelm.jpg

Så jag vetefan hur jag ska göra. Beror det på att datorn är för ny? Programmen kommer från windows 95 och 98-tiden.

Ngågot proffs som kan hjälpa?

Sv: Spela äldre dataspel

Sök på virtuellt minne i Windows hjälp och support så får du reda på hur du kollar/justerar storleken på detta.

Problemet är nog snarare att hon har så mycket virtuellt minne att programmet flippar, jag tror inte att hon kan lösa det genom att justera.

Går det att fixa på ngt annat sätt? Är sugen på att spela spelen igen. Ska man skaffa sig en gammal dator istället? :p

Går det att fixa på ngt annat sätt? Är sugen på att spela spelen igen. Ska man skaffa sig en gammal dator istället? :p

Det enklaste är nog att hitta en gammal begagnad dator för några hundringar och sedan spela på!

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 870
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 421
Senast: Magiana
·
IT & mobiler Min dator mår synnerligen obra. Den har mått bra tills igår kväll, då jag satt och surfade och skulle ladda in lite bilder från...
Svar
2
· Visningar
1 226
C
IT & mobiler Sitter vid min mammas dator, internet har inte fungerat på månader, nu har jag fått igång det (tillfälligt, mycket strul, går inte att... 2
Svar
34
· Visningar
3 127
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka