Spelet om väljarna (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Mirtai
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 363
  • Visningar Visningar 4 478

Bukefalos 30 år!

Gud vad jag känner mig osäker. Jag röstade ju Sryoqwe igår och skulle kunna rösta där idag också men samtidigt tänker jag att det finns en risk att ett drev kan göra röstningen samlad och oinformativ. Därför tar jag nog mitt andra alternativ:

flyingchange röstar på Elo
För jag tycker helt enkelt att hennes uddaröst på bollen igår kändes väldigt luden

DL3

Elo röstar på BSF
cirkus röstar på 🐿️
bollen__ röstar på Sryoqwe
LenaH röstar på Sryoqwe
Blacksmithfarm röstar på Elo
Flyingchange röstar på Elo

Blacksmithfarm 1
Sryoqwe 3
Elo 2

Nu trillar det in röster på Sryoqwe och jag vet inte vad jag ska tro. Det finns en chans att det finns info i kulisserna, men om någon visste att hon var ond så borde man ha röstat tidigare?
Kan såklart vara att man är rädd att outa sig, mem vad är viktigast? Inte bli käkad eller rösta ut en ond. Jag vet inte, känner mig inte säker på detta drev som vetkar skapas.

Sedan röstar Elo på mig med en hyffsat tunn teori? Jag har hsft ögonen där innan och känner inte att jsg fått svar på mina funderingar där.

Så jsg väljer nog att göra såhär

För jag tycker hon känns skum, igår baserade hon sin röst på felaktogheter och idag tycker jag att hon har en ganska tunn teori?
Drevet omt Sryoqwe känner jag mig inte bekväm med att följa i nuläget.
Jag håller med om att Elos teori är tunn och jag har försökt påpeka det. Med det sagt behöver ju hon inte vara fel ute, jag vågar verkligen inte lita på dig. Men jag har svårt att se elo som ond, det finns mycket mer som talar för att Sryoqwe är det. Just att du röstar på Elo får mig ändå att börja tveka på om du verkligen är god.

Gud vad jag känner mig osäker. Jag röstade ju Sryoqwe igår och skulle kunna rösta där idag också men samtidigt tänker jag att det finns en risk att ett drev kan göra röstningen samlad och oinformativ. Därför tar jag nog mitt andra alternativ:

flyingchange röstar på Elo
För jag tycker helt enkelt att hennes uddaröst på bollen igår kändes väldigt luden
Just idag behöver vi ju samla rösterna. Det är ju stor risk att det tar slut idag om vi röstar ut en god. Det var ju mig elo röstade på igår och jag håller inte den rösten emot henne.

Antingen är det förvirrade goda och jag är verkligen lurad av ondingarna, eller så röjer onda sig nu.
Även om jag inte utesluter Bsf som ond så har jag henne på en god roll och tror inte att onda verkligen försöker kuppa nu?
Det skulle också vara intressant att se hur @Sryoqwe tänker?

Jag håller med om att Elos teori är tunn och jag har försökt påpeka det. Med det sagt behöver ju hon inte vara fel ute, jag vågar verkligen inte lita på dig. Men jag har svårt att se elo som ond, det finns mycket mer som talar för att Sryoqwe är det. Just att du röstar på Elo får mig ändå att börja tveka på om du verkligen är god.
Jag kan förstå det, men jag måste ju samtidigt lita på min egen magkänsla också. Min röst är inte nödvändigtvis huggen i sten, men jag blev totallurad av fio härom leken så jag har kanske lite trust issues från det.
Det känns drevigt och jag hadf gärna sett mer av Sryoqwe idag.

Får be om ursäkt för dålig närvaro, är fortfarande trött av denna sjukdom som hade haft svårt för att välja ett sämre tillfälle...

Nu får jag en massa röster. Håller med om att jag röstat dåligt, men det kan jag bevisligen göra som god också... så förstår nog inte riktigt drevet här.

Bollen har varit ganska aggressivt lagd mot mig och eftersom att jag vet min egen roll förstår jag inte varför. Förvirrad god, eller ulv som har koll på sina kollegor och ser mig som ett lätt offer? Svårt att säga, men jag hade röstat där om det inte vore för drevet mot mig nu.

LenaH är lite märklig för mig. Udda röstrad, om än inte bevisligen dålig. Förstår visserligen resonemanget om att det vore dumt att ändra spelstil om hon vore ulv, men tänker att det nog finns en risk för en ficktjuv där.

Jag kan förstå det, men jag måste ju samtidigt lita på min egen magkänsla också. Min röst är inte nödvändigtvis huggen i sten, men jag blev totallurad av fio härom leken så jag har kanske lite trust issues från det.
Det känns drevigt och jag hadf gärna sett mer av Sryoqwe idag.
Jag tycker nog inte att 3 röster på en och 2 på en är ett drev mot den som fick tre faktiskt. Men visst, det är ju definitivt mer spännande än när en röstar först och alla följer snällt. Men drev, nä det vet jag inte om jag tycker det är...

Och för att rösta då... Har väl inte mycket till val egentligen. Tycker ändå att Elos röst på BSF är märklig. Nu säger jag inte att BSF är god, det kan ju inte jag veta. Men hon är inte högst på min lista över potentiella ulvar iallafall. Dålig röstrad, men skulle inte en ond BSF lägga iallafall någon alibiröst? Därför, samt för att rädda mig själv:

Sryoqwe röstar på Elo

Känner väl att Bsf röst idag med de tidigare rösterna inte riktigt kvalificerar in henne på en god roll för mig nu faktiskt.

DL3

Elo röstar på BSF
cirkus röstar på 🐿️
bollen__ röstar på Sryoqwe
LenaH röstar på Sryoqwe
Flyingchange röstar på Elo
21:24 Sryoqwe röstar på Elo

Blacksmithfarm 1
Sryoqwe 3
Elo 3

Liknande trådar

• Marknad i byn (Ulvlek)
  • Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka