Spiltor kan förbjudas helt – ridskolor oroade

Nu utreder Jordbruksverket konsekvenser av nya regler för lösgående djur och det kan få betydelse för alla som rider. Spiltan, där hästen kan står uppbunden i flera timmar, kan komma att helt förbjudas som hästens permanenta plats.

På min ridskola är stallet k-märkt (även invändigt om jag förstått rätt), och vi har mycket spiltor. Undrar hur det blir där...

På min ridskola är stallet k-märkt (även invändigt om jag förstått rätt), och vi har mycket spiltor. Undrar hur det blir där...

De blir förmodligen tvungna att bygga nytt stall.
Det gjorde man på min gamla ridskola då man inte längre ville ha hästar i spilta.

De gamla stallen tror jag är kattpensionat idag.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 512
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 449
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 874
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Sytråden del 4
  • Israel vs. stora delar av världen

Hund, Katt, Andra Djur