Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

tumblr_pvxeovITsT1r55d2io1_640.jpg

👏👏👏
(Nästan) Ofattbart med de senaste masskjutningarna att han fortfarande inte ser hur hans ord har lett till dem.

Skrev nästan då det känns ibland som att han är så dum att han faktiskt inte fattar det :meh:
 
Undrar om han tänker att alla grönländarna ska bli amerikaner eller att de ska tvångsförflyttas till Danmark?
Självklart får de behålla samma nivå av självstyre som de har nu och bildar därmed den första delstaten där engelska inte är officiellt språk.

Dock kommer militärbasen -som ligger utanför självstyrelseområdet- att utvidgas och täcka 57% av den glaciärfria ytan.

För att hålla isär de två områdena kommer det att byggas en mur som skiljer väst-Grönland från öst-Grönland.
 
Det riktigt läskiga är ju att han styr bort folk från kina, handelskrig och tullar till bjäfs.
Exakt! Jag tänker att han är så dum men samtidigt så undrar jag om han är så lömsk :cautious: läste om att det här med Grönland dök lämpligt nog upp samtidigt som något med Iran.
 
Det riktigt läskiga är ju att han styr bort folk från kina, handelskrig och tullar till bjäfs.

Det är ju exakt samma problematik som essentiellt är det största problemet från scratch med Trump . Media, politiska frågor, gemene man osv. Det tas fokus från vad som egentligen är vesäntligt . Detta problem är pudelns kärna vilket de instanser, individer, politiker och kritiker som lyckas behålla fokus bland villan och vallan och cirkus ”Scott” ät överrens om. Och det utan att vara det minsta konspiratoriska osv.
 
tumblr_pwlifqIa1d1s5kzilo1_540.pnj

Hoooo boy...
Jag känner inte till läget i Israel och relationen mellan dem och USA så bra men t.o.m jag fattar hur korkat det är att uttala sig så här :banghead:

Att ens bara bunta ihop en grupp av samma religion och.. Oh vänta, glömde Islam :idea::meh:
 
Exakt! Jag tänker att han är så dum men samtidigt så undrar jag om han är så lömsk :cautious: läste om att det här med Grönland dök lämpligt nog upp samtidigt som något med Iran.

Jag tror inte det är konspiratoriskt. Däremot blir det som sagt svårt för omvärlden att ha /förstå/bibehålla fokus.

Det går tillochmed att om man ska vara jobbig, peka på denna tråden. Det finns så mycket skämt, roliga bilder, animeringar osv över karlns galenskaper som folk lägger fokus på . Ett microcosmos av hur världen försöker hantera det och hur man reagerar /fokuserar .
 
Jag tror inte det är konspiratoriskt. Däremot blir det som sagt svårt för omvärlden att ha /förstå/bibehålla fokus.

Det går tillochmed att om man ska vara jobbig, peka på denna tråden. Det finns så mycket skämt, roliga bilder, animeringar osv över karlns galenskaper som folk lägger fokus på . Ett microcosmos av hur världen försöker hantera det och hur man reagerar /fokuserar .
Sant det där andra stycket, jag läste nu om den amerikanska politiken och samtidigt kom det upp texter om bränderna i Amazonas och min hjärna exploderade nästan - man kan inte ta hur mycket negativa saker som helst innan en slags humor spärr slår till för att man inte ska kollapsa i ångest och gråta i ett hörn.

Jag nästan hoppas att det är som du säger för då har han inte planerat det ... Men det är å andra sidan läskigt det också, då har han ingen plan alls över händelseutvecklingarna. :cautious:
 
The federal budget deficit is growing faster than expected, even as President Trump muses about more tax cuts and other ideas that would add to government debt.

The deficit will reach $960 billion for the 2019 fiscal year, which ends Sept. 30, and $1 trillion for the 2020 fiscal year, the Congressional Budget Office said in updated forecasts released on Wednesday. Previously, it had projected an $896 billion deficit for 2019 and $892 billion for 2020.
[...]
Typically, the budget deficit shrinks when unemployment is low. Mr. Trump’s administration has defied that trend.
[...]
Congressional Republicans have largely gone along with Mr. Trump’s moves to add more debt, even as they insist they will return to shrinking the deficit if Mr. Trump wins a second term in office.
[...]
The president has talked in recent days about moving to unilaterally reduce capital gains taxes, a move that is estimated to add $100 billion to deficits over the next decade, and to cut payroll taxes, which could reduce revenues by $75 billion a year for every percentage point cut in payroll tax rates.
Deficit will reach 1 trillion next year budget office predicts

So very good at economy, so very successful business man.
:banghead:
Jag får nästan huvudvärk..!
 
Deficit will reach 1 trillion next year budget office predicts

So very good at economy, so very successful business man.
:banghead:
Jag får nästan huvudvärk..!
Om jag får sätta på mig min foliehatt så misstänker jag nästan att allt detta var bara för att han skulle kunna ändra på politiken till det bättre för de allra rikaste och sedan dra sig tillbaka med den ökade rikedomen och rikare vännerna och skita i vad som händer resten av landet eller världen (med tanke på klimatet).
 
Självklart får de behålla samma nivå av självstyre som de har nu och bildar därmed den första delstaten där engelska inte är officiellt språk.

Dock kommer militärbasen -som ligger utanför självstyrelseområdet- att utvidgas och täcka 57% av den glaciärfria ytan.

För att hålla isär de två områdena kommer det att byggas en mur som skiljer väst-Grönland från öst-Grönland.
Och Danmark får finansiera muren?! Eller Mexico.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 655
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 106
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 527
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp