Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Enligt AFP tycker Trump att Danmarks statsminister bemötte planerna på att köpa Grönland på ett sätt som inte var trevligt. "Hon pratade inte med mig, hon pratade med USA". Säger presidenten som öser twitterskit över politiker, tjänstemän, reportrar på en daglig basis.
Han kanske menade att han som privatperson eller företagare vill köpa Grönland? Alltså inte inkorporera det i USA?
 
Nej, han menade nog att hon borde haft en bättre ton eftersom det var USA hon pratade med. Lite åt pluralis majestatis-hållet.
Ja, herregud.

Jag kommer osökt att tänka på en av de första gångerna jag såg ledaren för det där grekiska fascistpartiet. Dagen gryr, eller vad det heter. Han marscherade in på presskonferensen och beordrade journalisterna att STÅ UPP!
 
Ja, herregud.

Jag kommer osökt att tänka på en av de första gångerna jag såg ledaren för det där grekiska fascistpartiet. Dagen gryr, eller vad det heter. Han marscherade in på presskonferensen och beordrade journalisterna att STÅ UPP!
Det var hans underhuggare som gjorde det, tror jag. Helt sanslös scen.

(Gyllene Gryning)
 
Jösses!

Over an ensuing half-hour rant, Trump trucked in antisemitic tropes, insulted the Danish prime minister, insisted he wasn’t racist, bragged about the performance of his former Apprentice reality show, denied starting a trade war with China, praised Vladimir Putin and told reporters that he, Trump, was the “Chosen One” – all within hours of referring to himself as the “King of Israel” and tweeting in all caps: “WHERE IS THE FEDERAL RESERVE?”

Den där presskonferensen gav tydligen upphov till #25thAmendmentNow på Twitter.
 
Jösses!

Over an ensuing half-hour rant, Trump trucked in antisemitic tropes, insulted the Danish prime minister, insisted he wasn’t racist, bragged about the performance of his former Apprentice reality show, denied starting a trade war with China, praised Vladimir Putin and told reporters that he, Trump, was the “Chosen One” – all within hours of referring to himself as the “King of Israel” and tweeting in all caps: “WHERE IS THE FEDERAL RESERVE?”

Den där presskonferensen gav tydligen upphov till #25thAmendmentNow på Twitter.
giphy.gif
tenor.gif
lucille-portable.gif
871.gif

Jag skulle kunna lägga in flera men detta får räcka :meh:
 
Jösses!

Over an ensuing half-hour rant, Trump trucked in antisemitic tropes, insulted the Danish prime minister, insisted he wasn’t racist, bragged about the performance of his former Apprentice reality show, denied starting a trade war with China, praised Vladimir Putin and told reporters that he, Trump, was the “Chosen One” – all within hours of referring to himself as the “King of Israel” and tweeting in all caps: “WHERE IS THE FEDERAL RESERVE?”

Den där presskonferensen gav tydligen upphov till #25thAmendmentNow på Twitter.


Fast han sammanfattar ju sitt presidentskap rätt bra.
 
Jösses!

Over an ensuing half-hour rant, Trump trucked in antisemitic tropes, insulted the Danish prime minister, insisted he wasn’t racist, bragged about the performance of his former Apprentice reality show, denied starting a trade war with China, praised Vladimir Putin and told reporters that he, Trump, was the “Chosen One” – all within hours of referring to himself as the “King of Israel” and tweeting in all caps: “WHERE IS THE FEDERAL RESERVE?”

Den där presskonferensen gav tydligen upphov till #25thAmendmentNow på Twitter.
Fast behövs det ens en läkarundersökning av gubben, han är ju helt klart inte vid sunda vätskor! (Vatten?) Gubben börjar ju bli helt förvirrad nu.
 
Jag kan inte himla med ögonen starkt nog 🙄

Inte ens ett helt varv skulle räcka.

Det läskiga vid det här laget är att Trump vid det här laget kan säga och göra i stort sett vad som helst. Det är svårt att föreställa sig att han har ett stopp, att det ens finns någon bortre gräns för hur in i helvete bisarr han är.

Jag tror han har någon slags känsla för att kasta ut extra bisarra köttben till media när det bränns i någon fråga som faktiskt är viktig. Jag förstår absolut lockelsen, hur kan man INTE rapportera om hans vansinne, men samtidigt så drar han ju runt amerikansk media i en cirkus med konstant nya godisbitar fyllda med koko... Inte för att det skulle spela någon roll, Trump är inte bara funktionellt galen, han är också gjord av teflon!

Samtidigt tror jag att de extrema reaktionerna på (upplevd) kritik, eller uteblivet hyllande är helt äkta. Trump saknar över huvud taget någon slags inre censor för vad som är normalt beteende. Såg ni hans bilder och egna film från när han besökte offren för de senaste beskjutningarna?!?!
 
Egentligen tror jag inte att Trump själv är farligast, utan att han flyttat gränserna för vad som är normalt ("normalt"), inte bara i USA:s inrikespolitik utan också globalt.

Det blir kanske hans eftermäle, hans katastrofala bidrag till världshistorien?

Jag vill ha en tidsmaskin!! Tänk att läsa historieböcker om sisådär hundra år:nailbiting:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 655
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 108
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 530
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 893

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp