Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Inte ens ett helt varv skulle räcka.

Det läskiga vid det här laget är att Trump vid det här laget kan säga och göra i stort sett vad som helst. Det är svårt att föreställa sig att han har ett stopp, att det ens finns någon bortre gräns för hur in i helvete bisarr han är.

Jag tror han har någon slags känsla för att kasta ut extra bisarra köttben till media när det bränns i någon fråga som faktiskt är viktig. Jag förstår absolut lockelsen, hur kan man INTE rapportera om hans vansinne, men samtidigt så drar han ju runt amerikansk media i en cirkus med konstant nya godisbitar fyllda med koko... Inte för att det skulle spela någon roll, Trump är inte bara funktionellt galen, han är också gjord av teflon!

Samtidigt tror jag att de extrema reaktionerna på (upplevd) kritik, eller uteblivet hyllande är helt äkta. Trump saknar över huvud taget någon slags inre censor för vad som är normalt beteende. Såg ni hans bilder och egna film från när han besökte offren för de senaste beskjutningarna?!?!
Om du menar bilderna med den föräldralösa bebisen så finns det med i tråden.

Många är ju inne på det här med att Trump säger/gör ditten eller datten för att flytta fokus från något viktigt. Men jag tror honom inte om att tänka så! Det vore ju nästan smart. Jag tror inte han är smart.
 
Inte ens ett helt varv skulle räcka.

Det läskiga vid det här laget är att Trump vid det här laget kan säga och göra i stort sett vad som helst. Det är svårt att föreställa sig att han har ett stopp, att det ens finns någon bortre gräns för hur in i helvete bisarr han är.

Jag tror han har någon slags känsla för att kasta ut extra bisarra köttben till media när det bränns i någon fråga som faktiskt är viktig. Jag förstår absolut lockelsen, hur kan man INTE rapportera om hans vansinne, men samtidigt så drar han ju runt amerikansk media i en cirkus med konstant nya godisbitar fyllda med koko... Inte för att det skulle spela någon roll, Trump är inte bara funktionellt galen, han är också gjord av teflon!

Samtidigt tror jag att de extrema reaktionerna på (upplevd) kritik, eller uteblivet hyllande är helt äkta. Trump saknar över huvud taget någon slags inre censor för vad som är normalt beteende. Såg ni hans bilder och egna film från när han besökte offren för de senaste beskjutningarna?!?!
AlarmedSlipperyFinwhale-size_restricted.gif


Men ja, jag håller med till fullo :meh:
 
Egentligen tror jag inte att Trump själv är farligast, utan att han flyttat gränserna för vad som är normalt ("normalt"), inte bara i USA:s inrikespolitik utan också globalt.

Det blir kanske hans eftermäle, hans katastrofala bidrag till världshistorien?

Jag vill ha en tidsmaskin!! Tänk att läsa historieböcker om sisådär hundra år:nailbiting:
Jag funderar på ungefär det. Jag läste häromdagen, apropå länder som Polen och Brasilien, att det är viktigt att inte låta sig lugnas av tecken på normalitet i sådana politiska lägen.

Av pedagogiska skäl kan vi jämföra detta med att leva med en våldsam man, och att då inte låta sig lugnas av att det finns normala/bra stunder. Han är våldsam ändå, och det är åt helvete.

När det gäller Trump, faller man inte i den fällan. Det finns fan inga tecken på normalitet hos honom. Och det i sig blir med tiden normalt.
 
Egentligen tror jag inte att Trump själv är farligast, utan att han flyttat gränserna för vad som är normalt ("normalt"), inte bara i USA:s inrikespolitik utan också globalt.

Det blir kanske hans eftermäle, hans katastrofala bidrag till världshistorien?

Jag vill ha en tidsmaskin!! Tänk att läsa historieböcker om sisådär hundra år:nailbiting:
Tänkte på det när jag läste en artikel på Aftonbladet idag om att Säpo (om jag minns rätt) varnade för attentat av höger extremister som blir allt mer vanliga, som du säger det nya "normala", hittar inte den igen nu dock.

Men ja, jag är också nyfiken på vad att folk kommer att säga om oss i framtiden.
 
Och en politik för subventionerade vintersemestrar. (Och klimatvettigare flyg.)
Jag skulle dock kunna tänka mig det bara för att även utan de sakerna (fast klimatvettigare flyg skulle ju vara bra), utan för folket som bor där, miljön och urinvånarna. Blir mera ett rescue mission :grin:
 
Om du menar bilderna med den föräldralösa bebisen så finns det med i tråden.

Många är ju inne på det här med att Trump säger/gör ditten eller datten för att flytta fokus från något viktigt. Men jag tror honom inte om att tänka så! Det vore ju nästan smart. Jag tror inte han är smart.
Jag kan tänka mig att typ Steve Bannon sa åt honom att göra så och så har han fortsatt med det då det funkar :cautious:
 
Jag tror mer att Steve Bannon fortfarande jobbar för Trump här i Europa, för att bryta upp EU.
Möjligt med tanke på UK men jag tror inte att det är för Trump, den orange mannen är bara en puppet, utan för honom själv, höger extremisterna och de större grupperna som kan dra ekonomisk nytta av detta.
 
Om du menar bilderna med den föräldralösa bebisen så finns det med i tråden.

Många är ju inne på det här med att Trump säger/gör ditten eller datten för att flytta fokus från något viktigt. Men jag tror honom inte om att tänka så! Det vore ju nästan smart. Jag tror inte han är smart.


Den här filmen (En minut in) tänkte jag på. Tondöv?

Att det här* är på riktigt, det är fan svårt att greppa. Kommer ni ihåg när G W Bush och Sarah Palin var lågvattenmärken att skratta åt/förfasa sig över? Bush framstår som ett under av eftertänksamhet och intellektuell kapacitet med dagens mått mätt.


*Donald Trump är USA:s president. Och han kanske blir omvald!
 
Nej, han menade nog att hon borde haft en bättre ton eftersom det var USA hon pratade med. Lite åt pluralis majestatis-hållet.
Det var väl att hon använde ordet absurd. Om något som var hans tanke /idé.

I sak är det verkligen helt okontroversiellt att kalla tanken på att sälja Grönland absurd. Givet skillnaden på hur stater och underlydande områden fungerar idag, att ideologin bakom kolonialismen är utdaterad och Grönlands hårda och på senare tid framgångsrika kamp för självstyre etc.

Men inget kan ges värde från någon yttre eller objektiv ståndpunkt.
Det handlar ju om HONOM.
Ingen kan tillåtas använda något negativt omdöme om något som rör sig i hans sinne. Och ingen kan tillåtas säga något om ens hypotetiskt skulle kunna implicera att han inte är ofelbar. (President av guds nåde, typ...)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 655
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 108
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 532
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 893

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp