Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Nu tänkte jag vara surtant och säga att ämnet är Trumps knäpphet, inte källkritik.

Men jag ångrade mig. Den här tråden har ju blivit rätt lång och hängt med ganska länge, och med jämna mellanrum under hela den tiden, har det kommit in nick i den som säger ungefär samma saker som nu @Fiador .

Som tycks tro sig veta SANNINGEN i en massmediavärld av lögner.

Som inte bara obekymrat, utan STOLT, förmedlar den där kaosbilden som extremhögermedia vill förvirra oss med.

Som bidrar till en värld med ledare som Trump, Erdogan, Johnson och Putin. Och som faktiskt bidrar till att länder utvecklas som Polen, Ungern, Brasilien.

Jag tror att det kanske är lite nyttigt att vi möter den här sortens argument här? De har sina sympatier i det som är bland det farligaste vi har i världen just nu.

...för att utveckla, så ja. Jag tror det är bra i mindre portioner, för det gör en mer rustad för det irl.
Det HÄNDE aldrig förut, men min geografiska förflyttning har lett till massa nya upplevelser.
 
...för att utveckla, så ja. Jag tror det är bra i mindre portioner, för det gör en mer rustad för det irl.
Det HÄNDE aldrig förut, men min geografiska förflyttning har lett till massa nya upplevelser.
Ja. Jag tänkte att just den här tråden är en bättre tråd för ändamålet än många andra.

Att vartenda trådämne demoleras av utmedflyktingarna och hårdaretag är däremot förödande. En risk för samhället. Samhällsfarlig verksamhet, tammetusan.
 
...för att utveckla, så ja. Jag tror det är bra i mindre portioner, för det gör en mer rustad för det irl.
Det HÄNDE aldrig förut, men min geografiska förflyttning har lett till massa nya upplevelser.
Mig har det hänt ett par gånger i jobbrelaterade sammanhang. Arbetsgivaren och säkerhetsansvarig ser mycket allvarligt på det.
 
Bra och intressant video av amerikansk advokat som summerar av vad som hänt angående impeachment och vad som pågår nu.
 
Och alltså vad trodde västvärlden ? Det är väl inte möjligt att hålla nere världens största land i misär. Programmera är verkligen inte svårt. Kina har alla jordartsmetaller för mikrochips i landet. Kina har metodiskt Utvecklat kompetens i västvärlden och handlat med länder. Att återuppväcka sidenvägen med järnväg tycker jag är ett genidrag, tusan så fräckt, kul att åka tåg från Europa till kina. Miljövänligt teknik bara elen är från solpaneler och så får alla dessa bråkiga ”-stan”-länder möjlighet till pengar via handel.
https://www.bbc.com/news/business-50334297

USA är alltid bäst på demokrati och kapitalism som har skapat extrema mervärden för världen och sålt detta. Världens äldsta demokrati är usa. USA måste ju tro på sin egen unika förmåga.

Fast ibland kan man behöva ändra inriktning men det är väl det som USA försöker göra nu. Fast jag undrar varför tongångarna måste vara så hårda? Fast det tycker jag ofta om hur väldigt många personer agerar.

Det var dagens ”filosofiska Morgon”.Nu är ni fria att fortsätta dagen efter några minuters meditation om dessa spörsmål. ... och var snälla där ute.
 
Och alltså vad trodde västvärlden ? Det är väl inte möjligt att hålla nere världens största land i misär. Programmera är verkligen inte svårt. Kina har alla jordartsmetaller för mikrochips i landet. Kina har metodiskt Utvecklat kompetens i västvärlden och handlat med länder. Att återuppväcka sidenvägen med järnväg tycker jag är ett genidrag, tusan så fräckt, kul att åka tåg från Europa till kina. Miljövänligt teknik bara elen är från solpaneler och så får alla dessa bråkiga ”-stan”-länder möjlighet till pengar via handel.
https://www.bbc.com/news/business-50334297

USA är alltid bäst på demokrati och kapitalism som har skapat extrema mervärden för världen och sålt detta. Världens äldsta demokrati är usa. USA måste ju tro på sin egen unika förmåga.

Fast ibland kan man behöva ändra inriktning men det är väl det som USA försöker göra nu. Fast jag undrar varför tongångarna måste vara så hårda? Fast det tycker jag ofta om hur väldigt många personer agerar.

Det var dagens ”filosofiska Morgon”.Nu är ni fria att fortsätta dagen efter några minuters meditation om dessa spörsmål. ... och var snälla där ute.
Världens äldsta demokrati och bäst på demokrati, var du ironisk? O_o
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 659
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 112
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 610
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 901

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp