Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Var skrev jag att han var bra? Läs, reflektera och sen svara.
Nja det är en slutsats jag drog utifrån att du värderar kvalitén rolig före tråkig helt utan att ens nämna vad politikern står för. Få seriösa politiker som till exempel Obama kommer att vara mer underhållande oavsett politisk inriktning om man nu gillar att höra kränkningar och liknande. I det avseendet är Trump outstanding och få om någon vettig politiker kommer att slå honom.

Det är mer förlängningen och följden av det du skriver än att du direkt uttalat det.

Du kanske ska tänka på vad du skriver om du inte vill framstå som att vilja ha en någon som Trump som president före normala politiker som alltid kommer att framstå som tråkigare i och med att de inte har för vana att konstant kränka folk - om man nu är road av kränkningar.
 
Nja det är en slutsats jag drog utifrån att du värderar kvalitén rolig före tråkig helt utan att ens nämna vad politikern står för. Få seriösa politiker som till exempel Obama kommer att vara mer underhållande oavsett politisk inriktning om man nu gillar att höra kränkningar och liknande. I det avseendet är Trump outstanding och få om någon vettig politiker kommer att slå honom.

Det är mer förlängningen och följden av det du skriver än att du direkt uttalat det.

Du kanske ska tänka på vad du skriver om du inte vill framstå som att vilja ha en någon som Trump som president före normala politiker som alltid kommer att framstå som tråkigare i och med att de inte har för vana att konstant kränka folk.
Tänker inte idka någon form av självcensur för att blidka någon. Vill man inte bli trampad på tårna så får man bära stålhättor.
 
Tänker inte idka någon form av självcensur för att blidka någon. Vill man inte bli trampad på tårna så får man bära stålhättor.

Du får givetvis tycka vad du vill, det var bara ett tips för att slippa bli missförstådd. Varför skulle någon få blåa tår? Inte blir jag kränkt oavsett vilken typ av president du föredrar och jag tro inte någon annan blir det heller:)

Vill du bli missförstådd så var så god.
 
Hellre en stollig Trump än en tråkig Obama liksom. Så fort Obama öppnade munnen så ville man bara sova, så tråkig människa. När Trump säger något så väntar man med spänning vilka han ska kränka denna gång.

Jag bor i USA. Han ar min president. Och jag kan inte halla med dig mindre an jag gor.
Obama's sprak ar fantastiskt, jag lyssnar med viss fascination for att hora han's ord och uttryck for vad han sager. Trump ar bara for "predictable" i hans daliga sprak och uttryck..
 
Jag tror Obama kommer att betraktas som en av USA:s bästa presidenter någonsin, Trump som den i särklass sämsta. Obamas tal har aldrig varit tråkiga, som @hastflicka säger, hans tal, ordval, också när han improviserade är fantastiska. Så långt från tråkigt det kan komma.

Däremot Trumps osammanhängande babbel är urtråkiga. Man vet ungefär vad han ska säga. Vi skyller allt på demokraterna, särskilt Hillary och nu 'Obamagate' som ingen fattar vad den handlar om eftersom han aldrig förklarat vad det är. Eller hans ständiga lögner om allt. Ska bli intressant vilka organisationer som han kommer att lägga pengarna på som han strypt från WHO.

Visst blir man lite förvirrad av att Kina ibland är ondskan förkroppsligad och en bra och god nation ibland. Att hans presser i WH handlade bara om Kina medan delar av USA brinner och det kokar något ännu värre och rasmotsättningarna exploderar just nu nämnde han inte med ett ord. Jag är inte ett dugg förvånad längre av hans babbel eller road av vad han håller på med. Eller rah, rah, America Great, när det just nu definitivt inte är det.
 
Just för tillfället är jag helt ok med att de tar Trump. Han är ju inte begriplig på engelska så han lär inte kunna göra sig förstådd på något random alienspråk. Jag räknar kallt med att han inte kan göra så stor skada där.
Fast tänk om de bedömer att alla människor är som honom och helt enkelt spränger hela planeten?

Inte den bästa personen för att få bra relation med andra civilisationer tänker jag 😅😅
 
Fast tänk om de bedömer att alla människor är som honom och helt enkelt spränger hela planeten?

Inte den bästa personen för att få bra relation med andra civilisationer tänker jag 😅😅

Han har ett sätt och en attityd som inte går hem o Sverige men tydligen i USA. Då kan man ju undra vad Japanerna säger om honom, dom som är så lågmälda och försiktiga. Hur som helst är han bra för USA s näringsliv. Arbetslösheten sjönk snabbt då han blev president. Nu har den stigit pga coronan. Det absolut värsta med honom är att han inte har den minsta respekt för miljöorganisationerna. Nu tänker han låta exploatera ett värdefullt vildmarksområde i Alaska.
 
Han har ett sätt och en attityd som inte går hem o Sverige men tydligen i USA. Då kan man ju undra vad Japanerna säger om honom, dom som är så lågmälda och försiktiga. Hur som helst är han bra för USA s näringsliv. Arbetslösheten sjönk snabbt då han blev president. Nu har den stigit pga coronan. Det absolut värsta med honom är att han inte har den minsta respekt för miljöorganisationerna. Nu tänker han låta exploatera ett värdefullt vildmarksområde i Alaska.
Jag håller med. Hans styrkeområde är ekonomin men han är väldigt svag i miljöfrågor.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 660
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 115
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 642
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp