Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Det är helt okej att du inte gillar Lövfen. Varför tror du att Löfven skulle börja bete sig som en lallande idiot om han hade haft mer makt? Jag har inte sett tendenser att grodor hoppar ur munnen på honom och inte ljuger han mer än politiker i stort till skillnad från Trump. Det låter mer som om du ogillar honom och önskar att det skulle vara så än att finns någon realism. Det finns mycket att kritisera honom för, men Trump look a like är hon inte.

Jag menar på att han redan beter sig som en lallande idiot men inte kan påverka så mycket. Jag blir verkligen helt ställd när du säger att det inte hoppar grodor från munnen? Jag menar får han fram något överhuvudtaget efter öhh umh svammel öhh jassist! Hmmm så är det bara grodor? Det är mycket Oj det såg vi inte komma! Det kunde ingen förutse!

Nej jag menade väl inte att han var en look a like men att han för sig som en korkad Trump. Dvs hade han varit usas president tror jag vi hade sagt samma sak om honom. Vette fan hur någon Alien reagerat om de fick Lövfen istället för Trump som någon skrev ovanför.
 
Jag har läst på om ekonomi och frugan är utbildad ekonom. Jag menar inte att vi ska driva landet som det drivs nu. Det skulle innebära stora skillnader och större uppoffringar för många.

Nu missade jag att skriva export/importland. Jag menade att vi inte ska behöva vara det i lika stor utsträckning som idag. Många förespråkar samhällets tillväxt och välfärd är viktigast. Jag menar på att det är samhällets överlevnad. När allt det är uppfyllt då kan vi prata tillväxt.

Tillväxten kommer inte att hända utan export. Välfärden kan inte finansieras utan skatteintäkter, dvs vi måste få fart på hjulen igen och där ingår export i allra högsta grad.
 
Jag har lite svårt med svenskar som klagar på trump när vi har löfven. Jag tycker att de är väldigt lika förutom att lövfen är ännu mer korkad och har minimal makt i jämförelse. Jag tror att skulle han ha samma makt så skulle det nog vara exakt samma förutom att ekonomin skulle sjunka iaf.
Det här är Donald Trumps språkbruk just nu.
Om du plockar fram ett framträdande som Löfven gjort i samma anda som nedan, så lovar jag att jag ställer mig direkt i frontlinjen bland de svenskar som klagar på Löfven.
Deal?


Donald J. Trump
@realDonaldTrump
6:53 AM · May 29, 2020
I can’t stand back & watch this happen to a great American City, Minneapolis. A total lack of leadership. Either the very weak Radical Left Mayor, Jacob Frey, get his act together and bring the City under control, or I will send in the National Guard & get the job done right.....
....These THUGS are dishonoring the memory of George Floyd, and I won’t let that happen. Just spoke to Governor Tim Walz and told him that the Military is with him all the way. Any difficulty and we will assume control but, when the looting starts, the shooting starts. Thank you!

Donald J. Trump
@realDonaldTrump
2:41 PM · May 30, 2020
Great job last night at the White House by the U.S. @SecretService. They were not only totally professional, but very cool. I was inside, watched every move, and couldn’t have felt more safe. They let the “protesters” scream & rant as much as they wanted, but whenever someone....
....got too frisky or out of line, they would quickly come down on them, hard - didn’t know what hit them. The front line was replaced with fresh agents, like magic. Big crowd, professionally organized,

but nobody came close to breaching the fence. If they had they would....
....have been greeted with the most vicious dogs, and most ominous weapons, I have ever seen. That’s when people would have been really badly hurt, at least. Many Secret Service agents just waiting for action. “We put the young ones on the front line, sir, they love it, and....
....good practice.”


As you saw last night, they were very cool & very professional. Never let it get out of hand. Thank you! On the bad side, the D.C. Mayor, @MurielBowser, who is always looking for money & help, wouldn’t let the D.C. Police get involved. “Not their job.” Nice!
 
Det här är Donald Trumps språkbruk just nu.
Om du plockar fram ett framträdande som Löfven gjort i samma anda som nedan, så lovar jag att jag ställer mig direkt i frontlinjen bland de svenskar som klagar på Löfven.
Deal?


Donald J. Trump
@realDonaldTrump
6:53 AM · May 29, 2020
I can’t stand back & watch this happen to a great American City, Minneapolis. A total lack of leadership. Either the very weak Radical Left Mayor, Jacob Frey, get his act together and bring the City under control, or I will send in the National Guard & get the job done right.....
....These THUGS are dishonoring the memory of George Floyd, and I won’t let that happen. Just spoke to Governor Tim Walz and told him that the Military is with him all the way. Any difficulty and we will assume control but, when the looting starts, the shooting starts. Thank you!

Donald J. Trump
@realDonaldTrump
2:41 PM · May 30, 2020
Great job last night at the White House by the U.S. @SecretService. They were not only totally professional, but very cool. I was inside, watched every move, and couldn’t have felt more safe. They let the “protesters” scream & rant as much as they wanted, but whenever someone....
....got too frisky or out of line, they would quickly come down on them, hard - didn’t know what hit them. The front line was replaced with fresh agents, like magic. Big crowd, professionally organized,

but nobody came close to breaching the fence. If they had they would....
....have been greeted with the most vicious dogs, and most ominous weapons, I have ever seen. That’s when people would have been really badly hurt, at least. Many Secret Service agents just waiting for action. “We put the young ones on the front line, sir, they love it, and....
....good practice.”


As you saw last night, they were very cool & very professional. Never let it get out of hand. Thank you! On the bad side, the D.C. Mayor, @MurielBowser, who is always looking for money & help, wouldn’t let the D.C. Police get involved. “Not their job.” Nice!

Helt vidrigt att en president uttrycker sig så här gällande medborgare som använder sin demokratiska rätt att demonstrera. Att gotta sig i vilket våld som kan komma att användas... det är så bortom all sans det går att komma.

Stämningsmässigt få jag associationer till Europa för så där en 90 år sedan... :(
 
Senast ändrad:
Jag menar på att han redan beter sig som en lallande idiot men inte kan påverka så mycket. Jag blir verkligen helt ställd när du säger att det inte hoppar grodor från munnen? Jag menar får han fram något överhuvudtaget efter öhh umh svammel öhh jassist! Hmmm så är det bara grodor? Det är mycket Oj det såg vi inte komma! Det kunde ingen förutse!

Nej jag menade väl inte att han var en look a like men att han för sig som en korkad Trump. Dvs hade han varit usas president tror jag vi hade sagt samma sak om honom. Vette fan hur någon Alien reagerat om de fick Lövfen istället för Trump som någon skrev ovanför.
Nej det ploppar inte grodor ur munnen på Löfven, inte den typen som Trumpen representerar, som att dricka klorin, döda virus i folks kroppar med ljus och han attacker alla journalister som inte ställer insmickrande frågor och häckla dem, inte avskedar han sina ministrar på löpande band heller. Dessutom klarar Löfven att hålla tal som är hyfsat sammanhängande och det varje gång, till skillnad från Trump.

Du får givetvis tycka vad du vill men det jag ser hos dig är att du ogillar hans politik och vill att han ska vara som Trump.
 
Om man kommunicerar elektroniskt öht, mobil, dator, platta då har man redan visat hur export och importberoende Sverige är. Tittar man runt på affärer, alltifrån ICA till Volvo, till Svenskt Tenn så ser man hur importberoende vi är, ja även de industrier i Sverige som går på export är beroende av importerade komponenter, fråga @nullo-modo

Jordbruket är ju i en liten kris just nu eftersom den billiga EU arbetskraft den förlitat sig på inte har kommit hit i år pga covid, det gäller även genuint svenska produkter som potatis och jordgubbar. Om vi vill att Sverige ska vara självständigt från den globala ekonomin då får svenskar vänja sig vid extremt mycket lägre levnadsstandard och att vi går tillbaka ett ganska stor antal år i historien. Sverige lever och har levt på export sedan långt innan vi exporterade tjära, järn och virke som främsta inkomstkälla.

Bara att gå ur EU skulle vara en ekonomisk katastrof för Sverige, vilket varje någorlunda vettig person borde förstå. Hur exakt tänker man sig att svenskar ens ska kunna resa någonstans utan bensin? https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_varumärken_för_fordonsbränsle_i_Sverige

Preem är det enda svenskägda bensinbolaget och de är helt beroende av export.

Nu är vi långt ifrån Trump och jag ber om ursäkt men att jämföra USA och Sverige och Trump och Löfven är groteskt.
 
Nej det ploppar inte grodor ur munnen på Löfven, inte den typen som Trumpen representerar, som att dricka klorin, döda virus i folks kroppar med ljus och han attacker alla journalister som inte ställer insmickrande frågor och häckla dem, inte avskedar han sina ministrar på löpande band heller. Dessutom klarar Löfven att hålla tal som är hyfsat sammanhängande och det varje gång, till skillnad från Trump.

Du får givetvis tycka vad du vill men det jag ser hos dig är att du ogillar hans politik och vill att han ska vara som Trump.
Då tycker vi olika. Visst att han inte säger precis samma saker det här jag aldrig påstått men det är inte långt ifrån. Varför skulle jag vilja att vår stadsminister skulle vara som Trump? Det förstår jag inte. Men jag hade iofs inte förväntat mig något mer heller.
 
Då tycker vi olika. Visst att han inte säger precis samma saker det här jag aldrig påstått men det är inte långt ifrån. Varför skulle jag vilja att vår stadsminister skulle vara som Trump? Det förstår jag inte. Men jag hade iofs inte förväntat mig något mer heller.
Varför du vill att Löfven ska vara som Trump kan du bara svara på, jag kan inte se någon likhet alls. Inget av Trumps signum med attacker mot allt och alla som inte klappar honom medhårs, inte använder han twitter för att styra landet eller håller evighetslånga presskonferenser.

Du kanske kan ge några exempel? Ett evighetslångt osammanhängande tal? Vilka rådgivare har han avskeda för att de inte håller med honom eller regeringsmedlemmar? Vilka absurda orimlighet har han tagit upp i timmeslånga intervjuer? Vilka journalister har han trakasserat?
 
Senast ändrad:
Vad är det Löfvén säger som inte är långt ifrån vad Trump säger?

Löfven och Trump har väldigt lite gemensamt både som personer och politiker. Men det är mer en komplimang till Trump än Löfven för som jag sa tidigare så är Trump rent objektivt en mer kvalificerad person.
 
Löfven och Trump har väldigt lite gemensamt både som personer och politiker. Men det är mer en komplimang till Trump än Löfven för som jag sa tidigare så är Trump rent objektivt en mer kvalificerad person.
Kvalificerat till vad? Till sitt ämbete?
Stefan Löfven är bra mycket mer kvalificerad att vara Sveriges statsminister än vad Donald Trump är att vara USA's president.

Det är bara att se hur Donald Trump hanterar det pågående kravallerna efter George Floyds död, för att förstå hur extremt (understatement) okvalificerad han är.

https://edition.cnn.com/2020/06/01/politics/trump-white-house-racial-unrest-leadership/index.html
 
Löfven och Trump har väldigt lite gemensamt både som personer och politiker. Men det är mer en komplimang till Trump än Löfven för som jag sa tidigare så är Trump rent objektivt en mer kvalificerad person.
Det beror på vad man har för krav. Är kravet att trakassera folk, ofta avskeda medarbetare pga samarbetsproblem, uppträda som man är senil, försöka styra landet via twitter så är det ingen svensk politiker som kvalificerar sig.

Vad är det som gör att du anser att Trump är mer kvalificerad än Löfven? Vilka kvalifikationer och meriter tänker du på?
 
Man får i varje fall ge Donald Trump det erkännandet att han är riktigt duktig på att hitta på öknamn åt sina meningsmotståndare; där har han ingen jämlike i världspolitiken.
Det här är ett tidigare outforskat område, som han sätter helt nya nivåer i på statsmannamässigt beteende;

Sleepy Joe
Crooked Hillary
Lyin' Ted
Fat Jerry
Truly weird Senator Rand Paul
Nervous Nancy
Wacky Jacky
Basically Braindead Bernie
Impeachment Tom
Fake Pocahontas
That woman from Michigan
Wacky Congresswoman Wilson
Little Rocket Man

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_nicknames_used_by_Donald_Trump
 
Kvalificerat till vad? Till sitt ämbete?
Stefan Löfven är bra mycket mer kvalificerad att vara Sveriges statsminister än vad Donald Trump är att vara USA's president.

Det är bara att se hur Donald Trump hanterar det pågående kravallerna efter George Floyds död, för att förstå hur extremt (understatement) okvalificerad han är.

https://edition.cnn.com/2020/06/01/politics/trump-white-house-racial-unrest-leadership/index.html

Både beträffande utbildning och arbetslivserfarenhet.

En krönika skrivet av en meningsmotståndare är inte vidare intressant i sammanhanget.
 
Man får i varje fall ge Donald Trump det erkännandet att han är riktigt duktig på att hitta på öknamn åt sina meningsmotståndare; där har han ingen jämlike i världspolitiken.
Det här är ett tidigare outforskat område, som han sätter helt nya nivåer i på statsmannamässigt beteende;

Sleepy Joe
Crooked Hillary
Lyin' Ted
Fat Jerry
Truly weird Senator Rand Paul
Nervous Nancy
Wacky Jacky
Basically Braindead Bernie
Impeachment Tom
Fake Pocahontas
That woman from Michigan
Wacky Congresswoman Wilson
Little Rocket Man

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_nicknames_used_by_Donald_Trump

En diger lista, med finstämd rasism, misogyni, fatshaming och allmän total avsaknad av respekt för sina medmänniskor. Men det klingar ganska rent med den politik som föreslås.
 
Både beträffande utbildning och arbetslivserfarenhet.
Borde inte personlig lämplighet vara med på listan när det gäller kompetens? Och att var frisk när det gäller mentala förmågor?

På vilket sätt anser du att Trump drar nytta av sin utbildning och arbetslivserfarenhet? Vilken typ av arbetslivserfarenhet anser du vara den bästa när det gäller att leda ett land? Ska man väga in andra erfarenheter och utbildningar såsom fackliga som relevanta för att vara en god politiker eller saknar de värde och i så fall varför?

Anser du att man endast ska gå på vad som finns på pappret eller ska man väga in kvalifikationer som hur man hanterar media, hur god arbetsledare man är för sina närmaste, de kunskaper man visar upp offentligt, respekt för medmänniskor, förmågan att samarbeta, förmågan att hantera kritik, förmågan att tolka verkligheten, senilitet?

Gäller det bara att ha hög utbildning oavsett personlig lämplighet så finns det mycket högre kvalificerade människor både i USA och Sverige.
 
Borde inte personlig lämplighet vara med på listan när det gäller kompetens? Och att var frisk när det gäller mentala förmågor?

På vilket sätt anser du att Trump drar nytta av sin utbildning och arbetslivserfarenhet? Vilken typ av arbetslivserfarenhet anser du vara den bästa när det gäller att leda ett land? Ska man väga in andra erfarenheter och utbildningar såsom fackliga som relevanta för att vara en god politiker eller saknar de värde och i så fall varför?

Anser du att man endast ska gå på vad som finns på pappret eller ska man väga in kvalifikationer som hur man hanterar media, hur god arbetsledare man är för sina närmaste, de kunskaper man visar upp offentligt, respekt för medmänniskor, förmågan att samarbeta, förmågan att hantera kritik, förmågan att tolka verkligheten, senilitet?

Gäller det bara att ha hög utbildning oavsett personlig lämplighet så finns det mycket högre kvalificerade människor både i USA och Sverige.
Precis.
Är det en kvalifikation att ljuga om sina studieresultat lika bra som man ljuger om annat? Eller finns det andra egenskaper som kan ha betydelse i sammanhanget.
 
Precis.
Är det en kvalifikation att ljuga om sina studieresultat lika bra som man ljuger om annat? Eller finns det andra egenskaper som kan ha betydelse i sammanhanget.
Eh, var det svar på min fråga? Råkade du radera merparten eller ignorerade frågeställningarna helt? I så fall säger det väldigt mycket om din förmåga att förlåta Trump för hans massiva felsteg och din förmåga att kritisera Löfven för det lilla du kan hitta.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 637
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 101
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 495
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 886

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp