Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Funderar på om jag ska mata Abbil igen idag. Hen äter som en gris och efter löst prat med några 'experter' är det helt okej att ge spindlingar mat så länge de är hungriga ungefär. Hen har dessutom redan en ny svart fläck på rumpan och ska väl kanske ömsa inom kort igen, så varför inte liksom?

Det är ju så ROLIGT! 😅

Hen fick fel namn dock och är inte särskilt 'vänlig' alls. :devil:
 
Nej, det är nog bara reflektioner - men så läckert det vore! :love:
Hen är så himla fin nu, jag hoppas kunna ta lite läckra bilder sedan. Mer blått och så röda, långa strån på lilla rumpan!
LySeR hen?! :eek: (kommer tänka på en video jag såg idag med delfiner som simmade i ett hav där det lyste blått i mörkret) Eller är nätet så glansigt att det reflekterar typ alla färger?
 
LySeR hen?! :eek: (kommer tänka på en video jag såg idag med delfiner som simmade i ett hav där det lyste blått i mörkret) Eller är nätet så glansigt att det reflekterar typ alla färger?

Nejnej, ingen självlysande spindel! Fast det vore förstås ÄNNU läckrare än ett blått nät. 🤩 Utan det är reflektioner från lampan och vattendropparna tänker jag, och nätet är förstås nästan som glas i sig självt så det är klart att det fångar lite av spindelns färg också.
 
Nejnej, ingen självlysande spindel! Fast det vore förstås ÄNNU läckrare än ett blått nät. 🤩 Utan det är reflektioner från lampan och vattendropparna tänker jag, och nätet är förstås nästan som glas i sig självt så det är klart att det fångar lite av spindelns färg också.
Puh, undrade för ett ögonblick om jag hade gått miste om något makalöst :rofl:
 
  • Haha
Reactions: Sel
1588026420837.png
 
Du har ju ett par hundar ... Köp detta :angel:
jattespindel-hund-maskeraddrakt-2.jpg

Som gjort för shiban :cool:
Eller denna!
objectserver_2_.jpeg

Som gjort för din tant :D

Då kommer du att verkligen bli snacket i byn och bli kallad spindeldamen :angel:

Alltså, folk klär ju ut sig själva och sina husdjur till allt möjligt annat för att muntra upp grannarna, så varför inte? :D :devil:
 
Har hen redan ömsat? Vad är vad i bilden egentligen? Eller; Hur många ben har din spindel egentligen?

Så många frågor.

På bilden har hen recis ömsat färdigt eller är i slutfasen. Den ljusblå kroppen som ligger ihopkrullad på rygg är själva spindeln medan benen som spretar mot sidan på burken är det gamla skalet hen har knuffat upp dit.
Alldeles lagom många ben tack och lov. :D de kan tappa dem under ömsning om man har otur, men lilla Blå kom ut helt perfekt!
 
På bilden har hen recis ömsat färdigt eller är i slutfasen. Den ljusblå kroppen som ligger ihopkrullad på rygg är själva spindeln medan benen som spretar mot sidan på burken är det gamla skalet hen har knuffat upp dit.
Alldeles lagom många ben tack och lov. :D de kan tappa dem under ömsning om man har otur, men lilla Blå kom ut helt perfekt!

Aha!

Sååå fascinerande. Jag har alltid varit instinktivt rädd för spindlar men också mycket fascinerad. Jag kämpar mot mina instinkter och försöker lära mig så mycket som möjligt om dem istället. Är med i Facebookgruppen Spindelnätet och jobbar på så sätt dagligen mot fobin. Dina fina spindlar hjälper också till!
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Aha!

Sååå fascinerande. Jag har alltid varit instinktivt rädd för spindlar men också mycket fascinerad. Jag kämpar mot mina instinkter och försöker lära mig så mycket som möjligt om dem istället. Är med i Facebookgruppen Spindelnätet och jobbar på så sätt dagligen mot fobin. Dina fina spindlar hjälper också till!

Glad att höra det! :heart Spindlar, insekter och reptiler behöver intresse och förståelse! :)
 
Glad att höra det! :heart Spindlar, insekter och reptiler behöver intresse och förståelse! :)

Ja, jag har alltid varit noga med att i vår familj dödar vi INTE spindlar, vi flyttar på dem. Ut eller till tvättstugan där, husspidlar får bo.

Har en liten dröm om att skaffa en spindel och terrarium, men det går ju inte så bra ihop med min katt (eller min fobi egentligen), men det vore kul att lära känna en spindel nån gång. Har tyvärr ingen kompis som har spindel.
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Ja, jag har alltid varit noga med att i vår familj dödar vi INTE spindlar, vi flyttar på dem. Ut eller till tvättstugan där, husspidlar får bo.

Har en liten dröm om att skaffa en spindel och terrarium, men det går ju inte så bra ihop med min katt (eller min fobi egentligen), men det vore kul att lära känna en spindel nån gång. Har tyvärr ingen kompis som har spindel.

Yay för husspindlar i tvättstugan! :up::love:

Och det är klart att du kan skaffa spindel om du känner att du kan ta hand om den. :) De bor ju i sina behållare och är inte ute och kryper på golvet, så katt är inga problem.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp