Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Och bara för det kommer ett foto som ägaren tagit på min alldeles egna brachypelma emilia! :heart Hon är ju faktiskt nästan lika stor som en 50p, det är inte så pluttlitet!
1582826549789.png


Och min sazimai! Lite mindre, det där är en 20p bredvid, men ändå! Och de har naturligtvis inte färgat ut ännu.
Haha, ni får räkna med lite spam i den här tråden innan jag lugnat mig. :D

87320733_10221447528995243_7792181323421974528_n.jpg
 
Och bara för det kommer ett foto som ägaren tagit på min alldeles egna brachypelma emilia! :heart Hon är ju faktiskt nästan lika stor som en 50p, det är inte så pluttlitet!
Visa bifogad fil 46110

Och min sazimai! Lite mindre, det där är en 20p bredvid, men ändå! Och de har naturligtvis inte färgat ut ännu.
Haha, ni får räkna med lite spam i den här tråden innan jag lugnat mig. :D

87320733_10221447528995243_7792181323421974528_n.jpg
😍 Jag är så sotis att jag nästan är lite sur 😂
Smart att börja med new world spindlar, jag vill gå all in och skaffa en OBT, typ nu!
Vad ska du använda för burkar?
 
😍 Jag är så sotis att jag nästan är lite sur 😂
Smart att börja med new world spindlar, jag vill gå all in och skaffa en OBT, typ nu!
Vad ska du använda för burkar?

Haha, du får trotsa hemma och köra hårdkampanj nu! :D

Och jag måste erkänna att min prio ett var att ha en BLÅ av vilken variant som helst typ, och så hann hon sälja sin green bottle medan jag fortfarande velade... sedan råkade hon nämna att "alltså, den här blir ju också blå?" sedan hann hon inte mycket längre... och när hon sedan hade de andra två i samma storlek? Well. Det var inte så mycket att tänka på. Emilian är en av de vackraste tycker jag. :heart So fluffy.

De kommer i sina egna småburkar så de får stanna i dem tills det är dags för förflyttning. :) Nu måste jag bara starta upp någon slags matdjurskoloni. Blurk! 😅
 
Senast ändrad:
Nu är de hääär! :love::love::love:
Jag tittade till dem när vi kom hem och Knickers (albopylosom. Det kan hända att jag byter namn på dem. ;) ) var väldigt framåt! Hen är störst och absolut mest chunky! :D
87953490_2623097627909516_4883253609392766976_o.jpg



Emi (brachypelma emilia) ömsade igår så hen är väldigt blyg och jag fick inte färgerna rätt. Hen är mer orange än rosa, men jag ska låta vara ifred ett par dagar innan jag försöker mig på ett nytt foto. :)
88103809_2623106417908637_738572888436637696_o.jpg

Och Sky (Sazimai) var visserligen ute och spanade men ville inte posera. Kanske senare.
:D
 
Nu är de hääär! :love::love::love:
Jag tittade till dem när vi kom hem och Knickers (albopylosom. Det kan hända att jag byter namn på dem. ;) ) var väldigt framåt! Hen är störst och absolut mest chunky! :D
87953490_2623097627909516_4883253609392766976_o.jpg



Emi (brachypelma emilia) ömsade igår så hen är väldigt blyg och jag fick inte färgerna rätt. Hen är mer orange än rosa, men jag ska låta vara ifred ett par dagar innan jag försöker mig på ett nytt foto. :)
88103809_2623106417908637_738572888436637696_o.jpg

Och Sky (Sazimai) var visserligen ute och spanade men ville inte posera. Kanske senare.
:D
Ryyyys men fascinerande ändå (här på andra sidan skärmen :cautious:), är färgerna framavlade eller finns de i det vilda?
 
Samma här :rofl:

@Sel är dessa giftiga? Tar man i dem något senare eller tittar man bara? Måste erkänna att dina bebisar var lite söta :o

De är giftiga, men egentligen inte så att man behöver bekymra sig nämnvärt om man inte är allergisk. Det är rätt få som är mycket värre än ett getingsting och såvitt jag vet har ingen människa dött av ett bett. Det är mest obekvämt (Har jag hört. ;) Om inte annat har de ju duktigt stora gaddar.
Och man ska inte pilla så mycket med dem, de är mest displaydjur.
Visst är de söta?! :D Jag är så nöjd!
 
Det finns inga färgmo
Ryyyys men fascinerande ändå (här på andra sidan skärmen :cautious:), är färgerna framavlade eller finns de i det vilda?
Det finns inga framavlade morpher hos tarantellerna, det är bara naturliga arter. Hoppas det får förbli så! De är tillräckligt häftiga ändå. :)
 
Det finns inga färgmo

Det finns inga framavlade morpher hos tarantellerna, det är bara naturliga arter. Hoppas det får förbli så! De är tillräckligt häftiga ändå. :)
Wow! De var så häftiga att jag tänkte att de måste vara framavlade, som hos pytonormar när det gäller de fräckare färgerna (om jag minns rätt art). Men vad coolt! Finns den vilda arten av de blåa i Sydamerika eller?
Fascinerande att de har så stark färg, det brukar ju innebära gift i djurvärlden..
 
Wow! De var så häftiga att jag tänkte att de måste vara framavlade, som hos pytonormar när det gäller de fräckare färgerna (om jag minns rätt art). Men vad coolt! Finns den vilda arten av de blåa i Sydamerika eller?
Fascinerande att de har så stark färg, det brukar ju innebära gift i djurvärlden..

Nej, dit har tack och lov inte hobbyn kommit ännu såvitt jag vet men jag är ju ny. :D Möjligtvis kan det finnas någon hybrid mellan närbesläktade arter (Det finns ju arter med underarter och säkert geografiska variationer också).
Men de blå jag visat bilder på och den där pärlan på förra sidan är helt naturliga. :) Det finns verkligen makalösa arter!
Just min art, sazimai, kommer från Brazilien, men det finns blå varianter världen över. "Cobalt blue" kommer till exempel från Thailand.
Och tja, de är ju lite giftiga. 😅 Men de allra giftigaste småspindlarna som finns är ju inte särskilt iögonfallande egentligen. Tarantellerna gillar väl att vara lite awesome helt enkelt! :heart

Bland ormarna finns det ju Hysteriskt mycket morpher och tyvärr har särskilt pytonormarna, särskilt ball pythons, tagit stryk av det - vissa morpher orsakar neurologiska problem (googla spider wobble, det är inte vackert. :( )
 
Första matningen och Knickers var het på gröten! :D De andra två - not so much. Jag lämnade en död mjölmask inne hos emilian för säljaren sade att hen är lite tveksam med bytesdjuren ibland. Sazimai får vänta någon/några dagar till. Hen åt visst två i söndags.
 
Första matningen och Knickers var het på gröten! :D De andra två - not so much. Jag lämnade en död mjölmask inne hos emilian för säljaren sade att hen är lite tveksam med bytesdjuren ibland. Sazimai får vänta någon/några dagar till. Hen åt visst två i söndags.
Kommer Knickers att bli blå också? De andra ser lite mera färgglada än så länge.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp