*spinoff* Vad skrattar vi åt om 15-20 år

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Yossarian
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 48
  • Visningar Visningar 3 249
Sv: *spinoff* Vad skrattar vi åt om 15-20 år

Men Daaah! Frigolithjälmarna kommer tillbaka :rofl:Fast som jag skrev innan. Dom kommer att var klädda med fluffl fluff tyg! :love:

Hoppas vi skrattar åt äckelbetten och anna fuuula tjocka sammetsschabrak, Vaddå skratta åt engelsk nosgrimma? Om man vill ha en ickeverkande nosgrimma är ju den den enda. Vad ska folkj göra? Rida utan :p?

Jag tror stenhårt på alla dessa guds förgätna halstäcken *ryser vid blotta tanken*

Ah! Pricken över i:et! :bow:

Breccia_ skrev:
men... om vi skrattar åt platshjälmarna OCH sammetshjälmarna; vad sjutton ska vi använda då? äckligt fula ventilationshjälmar? :crazy:

Neeej! Klar att det kommer att komma hjälmar i hejgjuten beting med gummiöverdrag och wier istället för det nylonet och lädret vi är vana vid som hakband, det fattar väl vem som helst. Och som om inte det skulle vara nog så kommer det ju vara hett mode med en mjukdjursorm istället för spö, mycket skonsammare för hästen:D

(Ironi för dom som inte fatta det:smirk: )

Sammetshjälmarna - de vanliga med svarta band, du förstår.
Platshjälmarna - de Jofa, men öronbyglar...

jag skrattar redan åt i princip allt som ni har räknat upp i denna tråden :devil:

Lozzan skrev:
Men Daaah! Frigolithjälmarna kommer tillbaka :rofl:Fast som jag skrev innan. Dom kommer att var klädda med fluffl fluff tyg! :love:

Det är tur att vi i framtiden inte kommer rida ut utan på rullband med virtuella ridvägar inomhus, för annars hade de hjälmarna dels vägt 3 kg mer efter en regnskur och dessutom blivit alldeles gosigt mjuka när frigoliten blir ordentligt uppblött. :p

:rofl:

Sorbe: så du mobbar min Charles Owen? va va va? ;)
Jag har ju en C.O. Showjumper men platsar den på dressyrbanan? haha.

Breccia_ skrev:
:rofl:

Sorbe: så du mobbar min Charles Owen? va va va? ;)
Jag har ju en C.O. Showjumper men platsar den på dressyrbanan? haha.

Nej! Jag mobbar inte alls de... Har en likadan jag själv... :angel:
Syftar mer på Champion Showring eller vad de heter...

Men seriöst, om 15-20 år så tror jag att alla hästar går med extremt överdrivet mycket saker på sig, som det ser ut nu så kommer det ju bara fler och fler saker som blir mode att ha på hästarna. Om några år lär ju även typ 98% av alla på hoppbanorna ha mikmar... :smirk:

Sen lär ju alla ha en varsin GPA snart, eftersom deras modeller är ju de populäraste just nu, förutom JW´n oxå, kanske JW´s nya hjälm blir en hit? Även fast att den är ful... :o

Men GPA´n kommer nog alltid vara en modefluga i många år till, nya modeller osv... Eftersom deras nya fluga är gjord så man kan ha den resten av sitt liv så kommer vi nog se den långt fram över!

Säger som du, GPAn kommer nog att hålla måttet..Som Champions klassiksa sammet har gjort.

Personligen tycker jag inte att GPA är jättesnygg...JW :love:

* Dom första försöken till att hoppa med sulky kommer man att garva åt, för då jhar man uppfunnit en ny sulky och tävlar förfullt i sulky-fälttävlan, dvs dressyr, terräng och banhoppnoing med sulky :p

* Ridskolorna, alla hästar som går på bogarna och inte rids till av duktiga ryttare. framtidens ridskolor kommer att ha välridna rättformade hästar som man lär sig rida på.. inte halvhalta rutchkanor utan bakbensaktivitet som vi har nu..

*Knapplån*

* Dagens sadlar, säkerligen, (alltså modellen) tänk bara på hur sadlarna såg ut för 20 år sedan. Nu kommer ju den där nya modellen som ser ut en en pulka. :crazy:

* Kombinationsbett
* Hästskor
* roeckl ridvantar
* fluff fluff
* Schabrak med brodyr
* Massor av onödiga tillskott i foderväg (detta pjosk med exakta mått)
* Hjälptyglar
* Benskydden kommer se annorlunda ut.[/B]

:banana:

Senast ändrad av en moderator:

Lägger till:

*Dagens säkerhetsvästar :crazy:

färg hystering vad gäller huvva<->schabrak som råder just nu!! (jag själv kan inte visa mig ute utan att det är samma märke+färg) menmen

Matilda_o_Bonita skrev:
*Benlindor med hälften fleece (eller vad det är) och hälften elastiskt
*Rutiga ridbyxor

Woh woh woh, mobbingpolisen hitåt tack!!! Jag som går omkring i mina gamla brunrutiga nästan jämt ... och så :cool: jag känner mig i dem :angel:

Jo o sen tror jag att vi behöver nog inga transporter, för om 20 år kan vi teleporeta hästen med tanken.

O alla såna där grejer som man sett i Min Häst (Ni vet Mulle-serien) Mollys kompis Kajsa gör ju en massa uppfinningar hela tiden. Tex så gjorde hon förlängningsben till ponnier, så när ryttaren blir för långa så sätter man bara dit extra långa ben på ponnyn! Fatta att ALLA kommer kunna rida shettis! :)
Och så har hon ju gjort en sadlningsmaskin. Männiksan ställer sig på en plattform och får på sig väst och hjälm o grejer och hästen står på den andra o blir ryktad o sadlad!:) Tänk att aldrig mer behöva dra en enda sadelgjord!:bow:
Fast då får man inte göra som Molly gjorde, hon förväxlade plattform:mad: Gissa vem som blev sadlad?:smirk:

//Lillan

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 284
Senast: lillamy73
·
Hästmänniskan Ponnyn ska lånas ut igen och denna gången så verkar jag ha hittat ett perfekt ställe och bara ett par mil från mig så jag kan hälsa på... 2 3
Svar
56
· Visningar
8 681
Senast: mumin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka