Spöfundering...

Sv: Spöfundering...

Om man nu inte använder spö för att faktiskt slå på hästen så kan man ju ersätta det med vad som helst som faktiskt inte är spö-liknande.

Lära hästen att "haja till och skärpa" sig när jag svingar vattenflaskan bredvid huvudet på den eller varför inte använda ena handen? Saker som du garanterat inte blir diskad för...:angel:

långa delade westerntyglar är väl inte förbjudet? det kan man väl både använda som framåtdrivande och tillrättavisande.. blir ett jäkla vevande bara..

norpan skrev:
långa delade westerntyglar är väl inte förbjudet? det kan man väl både använda som framåtdrivande och tillrättavisande.. blir ett jäkla vevande bara..

Ja du får ha westerntyglar MEN då ska du knyta upp den så de inte blir längre än vanliga då man inte får snärta till hästen med tygeländen ens.

Måste man knyta upp westerntyglar...? JAg har ridit med vanliga delade westerntyglar vid ett flertal gånger och ingen har sagt något om det... Visserligen bara CR men reglerna gäller ju alla klasser.

Till alla: Jag och min kompis är inte gravallvarliga i denna fundering utan tanken bara dök upp och vi kunde inte låta bli att spinna vidare...

Behöver jag nämna att vi också spårade ur efter ett tag... Jag ville dock verka lite sofistikerad när jag ställde frågan här...:angel: Man behöver ju inte lysa med sin dåraktighet på en gång...:p ;)

Liknande trådar

S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 632
Senast: Macken22
·
Ridning Akademisk Ridkonst á la IngelaH Att jag skriver just ”Akademisk Ridkonst á la IngelaH”, beror på att det finns tusen och åter tusen...
Svar
14
· Visningar
1 854
Senast: IngelaH
·
Ridning Behöver lite tips när nu nya lilla ponnyn kommer i veckan om allt går som planerat. Det är ett sto på ca 130 dvs för stor för mig att...
Svar
14
· Visningar
1 615
F
Träning Jag har en alldels underbar 4åring. Han är ljuvlig så länge han får berömm och vi gör det han vill. När vi skall göra något han inte...
Svar
7
· Visningar
1 577
Senast: Ewe89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka