Sporrar med trissa

Det stod i mailet att de är godkända för att FEI har dem som godkända men tänker såhär att förbundet kanske vet att FEI kommer ta bort dem också och att det kommer ske innan nästa TR och därför har man redan nu tagit bort dem ur vår TR......
 
Det stod i mailet att de är godkända för att FEI har dem som godkända men tänker såhär att förbundet kanske vet att FEI kommer ta bort dem också och att det kommer ske innan nästa TR och därför har man redan nu tagit bort dem ur vår TR......

Fast dom var ju inte borttagna ur vårt TR, inte enligt Britt iallafall. Formuleringen är ju bara kopierad rakt av från FEI.
 
Det stod i mailet att de är godkända för att FEI har dem som godkända men tänker såhär att förbundet kanske vet att FEI kommer ta bort dem också och att det kommer ske innan nästa TR och därför har man redan nu tagit bort dem ur vår TR......


Gärna källa på att FEI har tänkt att ta bort dem
 
Och så var såklart mitt inlägg borta.( och även andras)
Tycker det vore på plats med en förklaring varför.

Får man inte kritisera Svrf, är det någon på Svrf som klagat? får man inte dela med sig ( en liten bråkdel) av det man vet hur det -inte- fungerar? får man inte som nu ex skriva att det faktiskt finns domare som inte behövt gå utbildning till sin högre nivå alls utan förbundet bara släpper igenom för att man jobbar på förbundet eller för att man har i sitt vardagsliv mkt goda kontakter?
Nä man får inte kritisera svrf 😉

När de gäller tr frågor verkar det spela roll vem som frågar osv. Kan ta en annan fråga jag ställt dem, utbetalning utav premier.

Såg att en tävling betalade ut en stor summa pengar till segraren men följde därefter inte tr reglerna för resten av de placerade. Jag mailade och frågade om man fick göra så, jag gav även exempel på hur de delat ut premierna. Jag nämnde inte vilken klubb det var för jag hade inte som avsikt att förstöra något där. Jag var intresserad av att veta då vår klubb arrangerar en stor dressyrtävling varje år och tänkte inför det här året. Att dela ut 10.000kr till segraren kostar totalt 20.000kr och inte mindre om man följer tr. Tillägga att jag inte kollat för i år utan detta var 2018

Då blev jag hänvisad till RS som menade på att detta var ok trots att det gick emot tr. Till slut tröttnade ja även där och frågade om man fick tolka tr som man vill och blev sedan kallad typ barnslig och att han önskade oss lycka till med vårt arrangemang inför framtiden. Då blev ja förbannad på riktigt då han mycket väl känner till att vår klubb ordnar med tävlingar på nationell nivå varje år, ett jäkla sätt har de.

Varför kan de inte erkänna när de har fel eller säga att man gjort undantag för föreningar eller ryttare, domare osv och stå för det?

Nej, Buke har inget med SvRF att göra och jag förstår er frustration. Dock har vi denna regel mot att diskutera namngivna personer:
Lägg inte in något innehåll som du anser vara privat, känsligt eller konfidentiellt. Diskutera inte och lägg inte in personlig information om enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att det går att förstå vem du menar.
SvRF har nu även förtydligat informationen på TR-sidan. Bilden är samma som i denna tråden. http://www.ridsport.se/Tavling/Tavlingsreglemente/
 
Nej, Buke har inget med SvRF att göra och jag förstår er frustration. Dock har vi denna regel mot att diskutera namngivna personer:

SvRF har nu även förtydligat informationen på TR-sidan. Bilden är samma som i denna tråden. http://www.ridsport.se/Tavling/Tavlingsreglemente/


Då ber jag om ursäkt. Trodde faktiskt att det var ok att diskutera offentliga personer men då vet jag 😃👍

Jättebra att man förtydligar vad som gäller. Bra att man kan påverka men förbundet kanske ska ta till sig hur man bemöter deras medlemmar på ett bättre sätt. Tycker att deras attityd är lite sådär mot oss medlemmar faktiskt
 
Idag fick ja mail från personen jag mailat angående sporrarna med information att dessa är godkända 😉 var trevligt får ja säga 👍
 

Liknande trådar

Dressyr HELT teoretiskt resonemang med några konstiga funderingar 😀 Och kasta in era tankar med, hur ni tror det ser ut, upplevs och är. Man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
11 293
Senast: Jeps
·
Ridning hej! jag har ett litet problem. min maxade c ponny från irland tycker typ inte om att hoppa. typ 2020 hoppade han jätte bra med sin...
Svar
13
· Visningar
1 263
Senast: Nikan
·
Utrustning Mitt dilemma: Hööks träns Lingus är tillåtet att tävla WE på och jag gillar modellen men inte kvaliteten på lädret. Jag "gjorde" därför...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: Emiro
·
Dressyr Tja. Ska nu börja tävla storhäst, regionalt, i dressyr. Visst är det ok att ha mörka ridbyxor? Hur är det med kavaj? Är det ok att ta en...
Svar
11
· Visningar
1 717
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp