keramin

Trådstartare
Finns det en BH som uppfyller mina baskrav?

Två kupor
Knäppning fram eller bak
Brottar- eller kryssrygg

Jag är så trött på att behöva vara elitgymnast för att få BH:n över huvudet för att sedan efter en stunds ridning ha ett bröst mitt fram och axelband nedanför axlarna :devil:

Jag har storled 80C och alltså ingen liten spink. Jag har kollat på nätet och hos olika sportkedjor men ännu inte sett det jag vill ha. Måste jag sy en för att bli nöjd?

Sv: Sport-BH

Tack för tipset, den ser inte dum ut. Det är bara axelbanden som fattas. Jag har stora muskler uppe på axeln så banden har en tendens att halka av, hur tycker du att de sitter?

Köpte en på sportbh lindex i D75 med byglar, kan ändra om man vill ha kors i ryggen (sitter bäst då har jag märkt och åker ingenstans) eller vanligt. Brösten sitter iprincip helt still hur mkt man stutsar och hoppar :bump: (undrar vad folk i provhytten brevid tror att man gör när man börjar hoppa för att testa bhn). Fanns tyvärr bara i vitt

Var in på Intersport igår och de hade fått in flera nya modeller med knäppning både med och utan kupor om ni förstår vad jag menar :smirk: .

Det verkar ju bra att man kan ändra axelbanden, vet du vilket märke det var? Själv har jag en bygelvariant från Lindex som håller bysten jättebra men av någon anledning får jag som exem under brösten av den så den ligger och vilar i garderoben.

Jag har en Z-bra från den franska katalogen La Redoute. Brottarrygg och blixtlås fram. Sitter jättebra! Lite dyr bara..

Jag har ungefär samma storlek som du. Använder bl a en sport-bh från Lindex med brottarrygg och reglerbara axelband. Den sitter mycket bra och håller behagen på plats. Dock är den lite bökig att ta på sig pga det inte är knäppning. Finns i de vanliga BH-storlekarna.

Tack alla för era svar. Jag kollar era förslag men ser fortfarande ingen modell som uppfyller ALLA mina krav. Problemet verkar ju vara kombinationen knäppning och axelband, men jag ger mig inte.

Hej!
Har haft samma problem som du. Axelbanden har åkt av när jag ridit(speciellt det ena, jag sne..nää..;-)), duktigt irriterande, men jag köpte bh från www.hogengard.se och den är suverän. Banden kasar absolut inte. Provade först i Falsterbo och köpte en där sen beställde jag en svart också när jag märkte hur bra den var. Jag har tidigare lagt 1000-tals kronor på sportbehåar då jag haft samma problem som du. Ett tips bara tag en kupstorlek mindre om du vill att de skall sitta riktigt fast.
/Cats

Dom jag har köpt på Lindex är jätte bra!
Brottar rygg
Reglerbara axelband
Två kupor
Knäppning fram
Dom finns i svart och vitt

Jag tycker den sitter bra, banden åker aldrig ner och den kostar inte så mkt heller.

Dom sitter som smäcket, verkligen mycket bättre än Casall...använt de innan, men släpper igenom så dåligt med fukt och håller inte formen efter ett tag

Vet att den jag föreslår inte motsvarar din lista till punkt och pricka, men efter att ha provat mig igen det mesta (känns det som) har jag fastnat för denna - flera år faktiskt! Den motsvarar allt, hyfsat snygg, stadig så det känns som bobbisarna sitter som gjutna och skön att ha på sig.

Champion Actionshape har jag för mig att den heter. Knäpps i ryggen, reglerbara axelband (kardborre, skönt!). Reglerbar i ryggen med tre olika hyskinställningar. Flera olika kul färger.

Finns på bl a Stadium och kostar en del; 449 kr tror jag. Men för mig är den BÄTTRE då brottarrygg ger mig värk i axlarna. Har förresten 75 D eller DD.

Jag fick mail från http://shockabsorber.timarco.se att dom hade börjat med en ny serie sport-bh som heter Shockabsorber. Dom har olika modeller och det finns ett diagram där man kan välja vilken modell man behöver beroende på storlek och sportgren. Jag tänkte testa en sådan nästa gång jag ska investera. Vet inte vilken modell ännu. Jag vill också ha knäppning utan akrobatik!
/nocke/

Senast ändrad av en moderator:

Tack tjejer för era tips. Nu surfar jag runt och får väl ge mig av till "storstan" och kolla i lite butiker också innan jag bestämmer mig. "I want to believe"...

Ååh skiiitbra sida! :)

Har beställt en BH därifrån nu!
Smart diagram de hade oxå!!

Tack för tipset!!:bow:

Måste bara säga att den bästa BH:n som hänt mig är Stay-In-Place.
Har själv 75 D (förr 80D) och bobisarna kan inte sitta bättre.

Finns olika modeller för större och mindre b. Har använt denn BH sen 92 och är inne på min 3.e. Använder den varje dag, så visst den nöts, men håller formen i oändlighet.

Personligen avskyr jag SIP, det blir ett monobröst istället för två kullar. En limpa istället för bullar :(

Dessutom tycker jag det är lite läskigt när de ligger och gnider mot varandra, det blir så varmt och svettigt...

Den SIP jag använder har kupor invändigt så då blir det inget gnidande:) Finns olika varianter.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga... 2
Svar
21
· Visningar
2 013
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Det borde finnas några ladies här inne som sitter på lite tips om bra sport-bhar. :up: Jag behöver nya sport-bhar både till jobb och...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka