Sportive High Rider

alice

Trådstartare
Är det några som har denna stövel? Vill veta allt om den. Vad betalade ni för den?
Har själv rimfrost rider och är mycket nöjd :love:, men vill ha en bra höst/vår/sommarstövel oxå. Gillar inte mina konstläderstövlar. Känner mig alldels för "låst" i dom.

//Alice
 
ja har dom, himla bekväma att rida i men inte så jätte sköna att gå omkring i halva dagen..
d kostade 1995 kr :o..........
 
Jodå.. Jag köpte mina på Horse Life för 1995.-
Har haft de i snart ett år och de är suuuuper..! =) Supersköna och mjuka..! Och de är ju rätt okej till utseendet oxå, även om det finns mkt snyggare stövlar så tycker jag de är helt okej för det priset.. =))
 
Jag skulle gärna vilja köpa sådana för vardaglig ridning..men ack så finns de inte i min vad storlek.det är typiskt!!..de finns inte i sl 33-34 runt om..
 
men asså det blir inte typ att den knögglar och rullar sig vid skenbenet?? (dvs mellan foten och smalbenet)
 
Jag har haft mina i drygt ett år och de börjar bli lite säckiga i hållningen. Jag har hela tiden haft sträckare i dem när de står i hallen, men det verkar inte hjälpa. Lädret är så mjukt att det kan inte bli annat!
Jag vill dock tillägga att jag gillar dem och de har hållit ännu så länge.
 
Jag tycker att du ska köpa MH High Rider istället! De är otroligt sköna och samtidigt snygga. Inte lika höga och blanka som Sportive High Ridern förstås, men är det en stövel för vår-höst-sommar-bruk du letar efter, du gillar dina Rimfrost Rider och du hittills har haft ett par i konstläder så tror jag att det är High Ridern du kommer att trivas bäst i. Jag har haft mina High Rider i två år nu, de börjar bli lite slitna men så har jag också gått många många mil i dem. Köpte dem efter ett misslyckat försök att lära mig trivas i ett par Cavallostövlar (stålrör..).

High Rider 500 spänn billigare en Sportive High Ridern och enligt min erfarenhet bekvämare och hållbarare (om man tänkt mocka i dem osv..).
 
Jag har både Mountain High Rider och Sportive High Rider. Det är stor skillnad mellan dem.
Mountain High Rider använder jag nästan dagligen. Jag har svårt att komma in i dem men sen sitter de som handsken och är mycket bekväma.
Sportive High Rider har mycket smalare läst så trots att jag har haft dem hos skomakarn för att "bredda" dem så är de obekväma eftersom lilltån kläms åt. Så jag har inte haft dem många gånger. Annars är de ju mycket snyggare.
 
Sportive High Rider har mycket smalare läst så trots att jag har haft dem hos skomakarn för att "bredda" dem så är de obekväma eftersom lilltån kläms åt.

Attans! Jag som har "ankfötter". :cry: Men det låter som om det lutar åt High Ridern. Inte lika snygg men eftersom jag har ganska breda fötter så...

//Alice - som aldrig har kunnat ha 'finskor'
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 173
Senast: Sel
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: valy
·
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: Ketrawzc
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 372
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp