• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Trott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 72
  • Visningar Visningar 7 650
Sv: Spotify?

Min pojkvän som är musiker och har egen studio med riktigt bra studiohögtalare säger att ljudkvaliteten är VÄLDIGT bra på Spotify bara något låg volym. Så att ljudkvaliteten skulle vara dålig är inte sant. De högtalarna han har är till för att avslöja allt dåligt ljud som kan finnas då de används för lyssning vid inspelningar.

nej jag använder det inte.. det finns många skäl till det.. Dålig bitrate (kvalitét på ljudet), reklam (om man inte betalar) och kräver att man har internet tillgängligt..

reklam är oönskat och skall jag betala för att lyssna vill jag åtminstone ha en vettig kvalitet på musiken, vilket det inte är i dagsläget.
Det kanske är dina högtalare som behöver bytas ut ;)

Min pojkvän som är musiker och har egen studio med riktigt bra studiohögtalare säger att ljudkvaliteten är VÄLDIGT bra på Spotify bara något låg volym. Så att ljudkvaliteten skulle vara dålig är inte sant. De högtalarna han har är till för att avslöja allt dåligt ljud som kan finnas då de används för lyssning vid inspelningar.
Jag vill inte ge mig in i någon diskussion omkring subjektiva åsikter kring vad för ljudkvalitet som upplevs som bra. Codecen Ogg Vorbis i 160 kbps ger helt ok kvalitet för att vara strömmande gratisljud, men i min värld och med mina referenser är det inte samma sak som väldigt bra, och av (bl.a.) den anledningen inget fullödigt alternativ för mig till originalfiler.

Känner mej totalt lost men: Vad är spotify för något? Jag fattar att det är ett program man installerar på datorn för att lyssna på musik. Men hur går det hela till? Kan man ladda över låtar till ipod osv?

För mig att det fanns en enkel adress innehållandes spotify och där hittade man invites... las óftast ut vid typ kl 17 på em .... kan nån hjälpa mig å hitta den igen?

Jag använder Spotify, men blir irriterad över den otroligt dåliga reklam som de sänder var 10:e minut. Blir verkligen galen, hatar speciellt de reklamer när en brud snackade om "change" från någon välgörenhetsorganisation och "tja, svenne..shoo svenne"-reklamen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 413
Senast: Kajsalisa
·
  • Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 292
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
997
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Jag är ingen stor poddlyssnare, men skulle ändå vilja ha en specifik app för det. Har haft Googles, vad den nu hette, men den har de...
Svar
12
· Visningar
414
Senast: Lavine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka