Spotifyproblem

Det är inte värt att lyssna på Spotify om du inte har premium.
Bättre att lyssna på Youtube i sådana fall, de har ju så att man kan lyssna på en artist eller liknande låtar med bara reklam emellan.
 
Har ju aldrig haft Premium så kan ju vara annorlunda om man haft det, men för mig är det endast shuffle på mobilen, datorn är som vanligt.

Vill man lyssna på hela nya låtar man valt på mobilen får man lägga till den i en spellista. Ibland kan man välja vilken låt man vill lyssna på i "Daily mix"-spellistorna. 30 min reklamfri tid finns också bara på mobil o liknande.

Om man har spellistan satt till att inte upprepa låtar kan de börja spela "rekommenderade" låtar efter, detta går att ändra i inställningarna. Händer också om du har för få låtar på spellistan, tror det är ca 15 eller nåt.
 
Jo, det behövde man de första åren.

Säkerligen. Men innan de gjorde om så behövdes ingen inbjudan. Det var inga problem lyssna på mobil osv. "det enda" var att man fick reklam och inte kunde spara offline. Allt annat var som premium är nu. Dvs en rejäl skillnad - tyvärr - mot hur Spotify free är nu.
 
Shuffle är ju helt värdelöst när barnen vill lyssna på ljudböcker.
Haha ja verkligen! Jag sa upp mitt premium för någon månad sedan så har precis upptäckt det här med shuffle. Dottern, 2 år, gillar att lyssna på Bamse men jag blir knäpp. Hon bryr sig än så länge inte 🙈😂
 
Rätt säker på att det var fram till man ändrade vad som ingick i gratisversionen? Men kan minnas fel.

Det var längesedan så jag kan mycket väl ha fel också men fick för mig att det var typ ett pr-stunt, i kombination med att inte överbelasta servrarna. Sedan har väl gratisversionen hetat både unlimited och free i omgångar...tror jag.
 
När jag tränar lyssnar jag på Youtube. Spotify är bara helt värdelöst.
Går det att fortsätta köra Youtube från låst mobil? Det tycker jag är en av Spotifys fördelar. Shuffle löser jag mest genom att ha bra spellistor med tillräckligt många låtar och att den kan välja samma låt igen.
 
Nu är väl Spotify inte kända för att ge jättemycket pengar till artisterna, men varför är så många så ovilliga att faktiskt betala för att lyssna på musik? Vem ska betala för den?
 
Går det att fortsätta köra Youtube från låst mobil? Det tycker jag är en av Spotifys fördelar. Shuffle löser jag mest genom att ha bra spellistor med tillräckligt många låtar och att den kan välja samma låt igen.
Nä, youtube är inte lösningen. Vill jag lyssna på Robyns nya album så behöver jag någon av musiktjänsterna. Spellistor på spotify är inte heller lösningen för mig, tidigare i tråden framkom det ju att de shufflar där också.

Jag tittade på Apple music i går, den har tre gratismånader och kostar sedan samma som spotify. Jag kommer att skaffa den i stället, hellre det än skitspotify som ”erbjuder” en så dålig gratistjänst.
 
Nu är väl Spotify inte kända för att ge jättemycket pengar till artisterna, men varför är så många så ovilliga att faktiskt betala för att lyssna på musik? Vem ska betala för den?
För min del handlade det om att jag lyssnade så lite att jag lika gärna kunde gå tillbaka till reklamversionen - eftersom jag trodde att den funkade som förr. (Spotify drar ju för övrigt in pengar där också).

Men nu får det bli Apple music i stället, betalar hellre för den.
 
Nu är väl Spotify inte kända för att ge jättemycket pengar till artisterna, men varför är så många så ovilliga att faktiskt betala för att lyssna på musik? Vem ska betala för den?
För min del är det exakt som @mandalaki .

Jag betalar jättegärna för musiktjänster som tex Spotify , om jag använder den..,
vilket jag har gjort men inte längre.


Trodde också gratisversionen var som förr när jag bytte men...just nu har jag mest kvar kontot bara för att jag kanske eventuellt i framtiden kommer lyssna mer 🙄

Jag lyssnar mycket på radio istället, funkar ok för mej.
 
Det är inte värt att lyssna på Spotify om du inte har premium.
Bättre att lyssna på Youtube i sådana fall, de har ju så att man kan lyssna på en artist eller liknande låtar med bara reklam emellan.
Men kan du lyssna med youtube i fickan?
Har testat men råkar ideligen trycka på någon knapp och stänger jag ner fönstret på youtube och då funkar det inte
 
För min del är det exakt som @mandalaki .

Jag betalar jättegärna för musiktjänster som tex Spotify , om jag använder den..,
vilket jag har gjort men inte längre.


Trodde också gratisversionen var som förr när jag bytte men...just nu har jag mest kvar kontot bara för att jag kanske eventuellt i framtiden kommer lyssna mer 🙄

Jag lyssnar mycket på radio istället, funkar ok för mej.
Radio funkar väl på samma sätt som Spotifys gratisversion, bortsett från att du får ännu mindre valmöjlighet?
 
För min del handlade det om att jag lyssnade så lite att jag lika gärna kunde gå tillbaka till reklamversionen - eftersom jag trodde att den funkade som förr. (Spotify drar ju för övrigt in pengar där också).

Men nu får det bli Apple music i stället, betalar hellre för den.
Jag förstår inte logiken, du föredrar en lika dyr, likadan betaltjänst, som saknar gratisversion, för att du tycker den andra har en dålig gratisversion? Du hade alltså hellre betalat för Spotify om de helt saknat gratisversion?
 
Jag förstår inte logiken, du föredrar en lika dyr, likadan betaltjänst, som saknar gratisversion, för att du tycker den andra har en dålig gratisversion? Du hade alltså hellre betalat för Spotify om de helt saknat gratisversion?
Ja. Jag blir förbannad över att de ens erbjuder en så urdålig gratisversion, och att det inte framgick väldigt tydligt när jag bytte hur begränsad den numera är. (Nej, jag letade inte upp skärmsidor med finstilta villkor). Kör betal rakt av i stället så att man faktiskt kan lyssna.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
213
Senast: Enya
·
IT & mobiler Vad kan jag göra? Har inte Spotify Premium. Har provat att starta om datorn, utan resultat. Trodde först att det var något problem hos...
Svar
5
· Visningar
833
Senast: Rie
·
Juridik & Ekonomi Granntomten är till salu och budgivningen har stått still på orimligt hög summa sen flera månader. Vi undrar vad som kommer ske där och...
2
Svar
22
· Visningar
1 470
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 280
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp