Spotifyproblem

Min bild också. Jag har inte betalat ända sedan 2011 men minns free som helt annorlunda än den är nu.
Ja, jag tror att det för det mesta var begränsad mängd timmar? En bättre variant, kan ju jag tycka också, även ur marknadsföringssynpunkt. En person som lyssnar få timmar i månaden kommer antagligen inte betala oavsett, däremot kan man ju enkelt skapa ett behov där användaren VILL lyssna mer och skapar ett intresse av att kunna skapa och ladda ned spellistor. För jag tror ju att de flesta ser syftet med det och därmed lär majoriteten betala för eller senare och om man innan har erbjudit gratisvarianten är det ju större chans att kunden betalar där än hos någon konkurrent. Så jag tror ju att den varianten var ett smartare drag av Spotify.
 
Nu var ju inte det riktigt poängen, utan poängen var lyssnarbeteende. Vill man ha mixade spellistor med olika låtar/artister kan man lyssna på youtube eller radio, vill man lyssna på en viss artists album vid ett givet tillfälle så funkar varken youtube eller radio. För 99 spänn/mån kan man lyssna på flera album varje dag, om man så vill.

Fast det är poängen jag ville lyfta.

Man vill kunna lyssna gratis med samma förmåner som om man betalade.

Jag ser det ganska ofta runt om, och tycker fenomenet är intressant.
 
Fast det är poängen jag ville lyfta.

Man vill kunna lyssna gratis med samma förmåner som om man betalade.

Jag ser det ganska ofta runt om, och tycker fenomenet är intressant.
Möjligt. Men jag blev alltså helt överraskad över att försämringen var så stor jämfört med förut. Och spotify behöver människor som lyssnar med reklam också eftersom annonsörerna inte skulle annonsera annars.
 
Namnlös.png

Jag flippar också på Free, men Spotify är ju väldigt tydliga med vad man får :)
 
TS handlar ju om ett byte :) I din länk har dom skrivit otroligt illa, det håller jag absolut med om.

Fast jag t ex hade Spotify premium via Telia. Och sa upp det via mina sidor på Telia. Så när jag kollade ang free var det på Spotifys sida och inte inne i appen. Så det är nog olika tydligt även vid en uppsägning?
 
Jag har family men på min mobil får jag bara upp shuffle.

Kan lyssna på album, mina spellistro mm men inte i den ordningen utan alltid shuffle. Helmysko
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
217
Senast: Enya
·
IT & mobiler Vad kan jag göra? Har inte Spotify Premium. Har provat att starta om datorn, utan resultat. Trodde först att det var något problem hos...
Svar
5
· Visningar
846
Senast: Rie
·
Juridik & Ekonomi Granntomten är till salu och budgivningen har stått still på orimligt hög summa sen flera månader. Vi undrar vad som kommer ske där och...
2
Svar
22
· Visningar
1 511
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 348
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp