Sprengers säkerhetsstigbyglar

Ett tips bara, eftersom de är så dyra: Låna ett par och testa först! :idea:

Jag har problem med knäna, och var nästan beredd att lägga de 1300:- på ett par Sprenger. Tur att jag fick tillfälle att låna ett par innan, för jag fick precis lika ont av dem som av vanliga... :crazy:

Kan bara rida i stigbyglar som har "stigläderhålet" sitter lite närmare hästen, alltså inte mitt på stigbygeln. :p

Ett tips bara, eftersom de är så dyra: Låna ett par och testa först! :idea:

Jag har problem med knäna, och var nästan beredd att lägga de 1300:- på ett par Sprenger. Tur att jag fick tillfälle att låna ett par innan, för jag fick precis lika ont av dem som av vanliga... :crazy:

Kan vara en bra idé! Ska se om det finns någon som har ett par som jag kan få låna. :)

Kan bara rida i stigbyglar som har "stigläderhålet" sitter lite närmare hästen, alltså inte mitt på stigbygeln. :p

Intressant. Hur blir belastningen mindre när det sitter närmare hästen??

Hehe...Fråga mig om såna saker... :confused: ;) :angel:

Allt jag vet är att de funkar. Man får ju ett jämnare tramp i stigbygeln, eftersom fotplattan har samma vinkel som foten när den hänger rakt ner från hästen. Det kanske har med det att göra? :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
724
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
666
Senast: Honey07
·
Trädgård & Växter Eftersom mitt vedskjyve rasade förra vintern och den erbarmligt idiotiska stadsplaneringen i byhåla gör att jag inte får bygga ett...
Svar
9
· Visningar
536
Senast: Scata
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 622

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka